• ToveLinn

    Insemination första försöket

    Hej! Jag gjorde insemination igår på donerade spermier. Jag har en fråga om de är någon som har blivit gravid på första försöket??? ????

  • Svar på tråden Insemination första försöket
  • SvenOlsson
    ToveLinn skrev 2021-10-09 19:26:38 följande:

    Hej! Jag gjorde insemination igår på donerade spermier. Jag har en fråga om de är någon som har blivit gravid på första försöket??? ????


    Jag är förmodligen fel person att svara, eftersom jag sitter på motsatt sida så att säga. Men det har hänt mig flera gånger att en insemination lyckas på första försöket och det är lika roligt varje gång det händer Det gäller framförallt egentligen bara om att ha tur
  • askyfullofstars

    Jag blev gravid på första försöket med min andra tjej med donerade spermier. Hon är 4 mån gammal nu.

    Med min första tjej tog det bara två försök så gick snabbt med båda :)

  • PatrikStork

    Regarding success rates of at-home versus clinic insemination success rates, as well as ICI versus IUI, here?s what we know:


    An older 1988 studyTrusted Source showed no statistical difference in pregnancy rates between 53 infertile women trying artificial insemination at home versus a clinic.
    2001 studyTrusted Source of 62 women over 189 cycles found that IUI had higher monthly success rates than ICI (15 percent versus 9 percent).
    2015 study of 1,843 women found pregnancy rates over six cycles were only slightly higher for IUI (40.5 percent) versus ICI (37.9 percent), with researchers noting ?no substantial benefit of IUI over ICI.?
    2017 studyTrusted Source of three different groups of couples (ages 20 to 33 years, 33 to 36 years, and 36 and up) found at home insemination an effective way of achieving pregnancy, with success rates of 69 percent, 43 percent, and 25 percent in the three different groups over six cycles.
Svar på tråden Insemination första försöket