• Försiktigoptimistisk

Olika starka streck på graviditetstesterna

Hej! Mitt första inlägg här någonsin. Jag och min sambo har under en tid försökt bli gravida. Min gynekolog misstänker att jag har endometrios på äggstocken och har sagt att jag kan ha svårare att bli gravid. För två månader sedan blev jag gravid men fick missfall bara någon vecka efter att jag plussat.

Igår testade jag flertalet gånger med RFUS graviditetstester och det man såg tydligt det där extra strecket på samtliga (fast ändå väldigt svagt i jämförelse med kontrollstrecket). Idag är det 3 dagar till jag ska ha min mens och jag testade igen nu på morgonen. Den här gången var testet svagare. Kan det innebära att det går åt fel håll och att det är på väg att bli ett missfall? (Jag vet inte ens om det kallas missfall så tidigt).

Tacksam för all respons <3

• Svar på tråden Olika starka streck på graviditetstesterna
  • Anonym (Rakt på sak)

Jag skulle inte läsa in för mycket, du kan lika gärna haft mindre koncentration av urin på senaste testet. Sluta testa helt, det behövs inte längre. Grattis till graviditeten!

• Försiktigoptimistisk
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2021-10-10 09:20:56 följande:

Jag skulle inte läsa in för mycket, du kan lika gärna haft mindre koncentration av urin på senaste testet. Sluta testa helt, det behövs inte längre. Grattis till graviditeten!

Tack för rakt svar, jag ska göra mitt bästa för att inte analysera allt <3
Svar på tråden Olika starka streck på graviditetstesterna