• Lizza85

Missfall?

Jag fick positivt test den 4e. Började blöda den 5e, 0kte in till sjukan, gjorde gravtest som visade neg. Blödde 5e,6e och 7e sen inget mer.

Idag den 11e fick jag ett skitstarkt plus. Någon som vet hur länge man får positiva test efter missfall?

Testet är från ikväll den 11e.

• Svar på tråden Missfall?
  • svansmamman

Det är såklart möjligt att få starkt positiva gravtest även flera veckor efter missfall. Om inte allt kommer ut som det ska kan det vara så enkelt att kroppen inte uppfattat att den inte längre är gravid. Kan du inte ta ett cb digital? Den borde ju visa 3+ med tanke på att du plussade i början av oktober, det är ju svårt att bedöma vad styrkan på strecket motsvarar i HCG. Inte för att man vet exakt med cb digital heller men man får en något bättre fingervisning. Oavsett vad kanske det vore klokt att kontakta BM, kanske allra mest för din egen skull med tanke på den oro som säkert följer av blödningen.

Håller tummarna för dig!

• Lizza85
    svansmamman skrev 2021-10-17 14:11:11 följande:

Det är såklart möjligt att få starkt positiva gravtest även flera veckor efter missfall. Om inte allt kommer ut som det ska kan det vara så enkelt att kroppen inte uppfattat att den inte längre är gravid. Kan du inte ta ett cb digital? Den borde ju visa 3+ med tanke på att du plussade i början av oktober, det är ju svårt att bedöma vad styrkan på strecket motsvarar i HCG. Inte för att man vet exakt med cb digital heller men man får en något bättre fingervisning. Oavsett vad kanske det vore klokt att kontakta BM, kanske allra mest för din egen skull med tanke på den oro som säkert följer av blödningen.

Håller tummarna för dig!

Vilket sammanträffande haha tog ett test för någon timme sen.

Dock får jag inte veta till 100% förrän KUB. Vecka 12.
  • svansmamman
    Lizza85 skrev 2021-10-17 15:09:27 följande:

Vilket sammanträffande haha tog ett test för någon timme sen.

Dock får jag inte veta till 100% förrän KUB. Vecka 12.

Men så kul!! Jag plussade typ samtidigt som du så jag håller tummarna för oss båda att det går vägen!
  • Lizza85
    svansmamman skrev 2021-10-17 15:14:40 följande:

Men så kul!! Jag plussade typ samtidigt som du så jag håller tummarna för oss båda att det går vägen!

Ja vad kul grattis!!! :)
  • Pimpinellan
    Lizza85 skrev 2021-10-16 21:10:46 följande:
    Det är det jag misstänker. :) men vissa säger att man kan få starka plus i 9 veckor efter.
    Jag har haft ett missfall i v.14. Tog hcg samma kväll det mesta hade kommit ut och det var så lågt som drygt 400- så pass sent! Hade ingalunda visat plus ens en vecka senare. Vid supertidiga m.f är hcg så lågt att det är borta nästan på en gång.
  • Mangal

Hej.

Det kan ju ha varit en tvillinggraviditet där ena fostret stöttes ut och det andra klarade sig? ????

Jag själv fick missfall i torsdags, var i v 6. Idag var graviditetstest redan negativt så jag tror att hcg sjunker snabbt om man får tidigt missfall..

• Lizza85
    Mangal skrev 2021-10-18 19:43:34 följande:

Hej.

Det kan ju ha varit en tvillinggraviditet där ena fostret stöttes ut och det andra klarade sig? ????

Jag själv fick missfall i torsdags, var i v 6. Idag var graviditetstest redan negativt så jag tror att hcg sjunker snabbt om man får tidigt missfall..

Jag beklagar :(

Ja så kan det ju vara. Fick dock inga klumpar. Kanske man inte måste få så tidigt?
  • Lizza85
    svansmamman skrev 2021-10-17 14:11:11 följande:

Håller tummarna för dig!

Hur går det för dig? Är du fortfarande gravid? :) vilken vecka är du i isåfall?
  • svansmamman
    Lizza85 skrev 2021-10-25 19:55:43 följande:

Hur går det för dig? Är du fortfarande gravid? :) vilken vecka är du i isåfall?

Jag vågar knappt säga det men hittills går det bra (peppar peppar ta i trä). Jag gick idag in i vecka 7 (6+0). Symptomen blir fler och starkare hela tiden så nu vågar jag nästan börja tro att kanske kan gå bra ändå. Eller ja, så superosäkert hoppfull man nu kan vara med några missfall i bagaget.

Hur går det själv? :)
  • Lizza85
    svansmamman skrev 2021-10-25 20:51:42 följande:

Jag vågar knappt säga det men hittills går det bra (peppar peppar ta i trä). Jag gick idag in i vecka 7 (6+0). Symptomen blir fler och starkare hela tiden så nu vågar jag nästan börja tro att kanske kan gå bra ändå. Eller ja, så superosäkert hoppfull man nu kan vara med några missfall i bagaget.

Hur går det själv? :)

Jag gjorde ett privat VUL idag och det visade sig att jag också är 6+0 idag. Men det stämmer inte alls med gravtestet från start. Hjärtat slog kraftigt på bebis så hon trodde inte att det var något men hon sa att eftersom bebis är mindre så kan det vara något fel..
  • svansmamman
    Lizza85 skrev 2021-10-26 20:00:06 följande:

Jag gjorde ett privat VUL idag och det visade sig att jag också är 6+0 idag. Men det stämmer inte alls med gravtestet från start. Hjärtat slog kraftigt på bebis så hon trodde inte att det var något men hon sa att eftersom bebis är mindre så kan det vara något fel..

Vad tråkigt att du inte fick några direkt lugnande besked. Hur långt gången trodde du att du var? Kunde du få någon som helst prognos för framtiden eller tips på hur du ska gå vidare? Jag förstår att detta kanske snarare skapade mer oro än vad det lugnade. <3
  • Lizza85
    svansmamman skrev 2021-10-26 20:10:15 följande:

Vad tråkigt att du inte fick några direkt lugnande besked. Hur långt gången trodde du att du var? Kunde du få någon som helst prognos för framtiden eller tips på hur du ska gå vidare? Jag förstår att detta kanske snarare skapade mer oro än vad det lugnade. <3

Jag trodde att jag var 7+1 idag så en hel vecka. Konstigt, för då plussade jag jättetidigt efter ÄL med digitalt.

Jag ska prata med min bm imorgon och se vad hon säger.

Men ändå spännande för då har vi BF samma dag :) vart bor du?
  • svansmamman
    Lizza85 skrev 2021-10-26 21:16:45 följande:
    Jag trodde att jag var 7+1 idag så en hel vecka. Konstigt, för då plussade jag jättetidigt efter ÄL med digitalt.

Jag ska prata med min bm imorgon och se vad hon säger.

Men ändå spännande för då har vi BF samma dag :) vart bor du?
    Jag förstår att det känns konstigt. Men du kan ju ha plussat tidigt. Sen vet inte jag hur tillförlitligt det är med ultraljud heller med tanke på att man hör om de som flyttas fram och tillbaka. Jag är för dåligt insatt i hur det funkar men jag antar att storleken borde kunna skilja sig åt för olika personer trots att de är i samma vecka. Det känns ologiskt att det är en exakt vetenskap att fostret ALLTID är xx mm i de olika veckorna. Men jag vet inte. 

Uppdatera gärna om vad bm säger! Glad

Ah men kul! Jag bor i Norrbotten vilket i sådana här sammanhang känns rätt trist då det inte verkar finnas en enda privat aktör som erbjuder tidiga VUL. Vi får i sådana fall ta en tur över till Finland.... 
Svar på tråden Missfall?