Ett negativt två positiva och två negativa?!
Alltså? Jag blev så förvirrad av mina gravtest jag tog idag och igår att jag blev tvungen skriva ett inlägg här.
Jag fick en konstig blödning (rosa/brun/röd) och slemmig för 3 dagar sedan. Trodde det var mensen som var lite tidig men sen försvann det. Dagen efter kom lite rött blod men bara när jag torkade. Igår var det brunt och slemmigt igen och lite rosa på pappret. Jag brukar inte ha mycket mens men det kom inget på bindan alls utan bara då jag torkade.
Ok. Så jag tog ett gravidtest kvällen på dag 2 av denna konstiga blödning. Negativt såklart! Okej, mens tänkte jag. Upptäckte ca. 20 minuter senare att jag inte hällt ut kisset och tog ett nytt test i det. Som blev svagt positivt. Jag tänkte verkligen att jag bara gjort något fel.
Idag morse testade jag med morgonurin (för att vara helt säkert att det var negativt) och då blev testet synligt POSITIVT och rätt färg + bredd! (Var testlagrets). Men jag vågade inte hoppas då ett av testen igår var helt blankt och bad min man köpa ett ?seriöst test?. Han köpte Clear Blue digital och RFSU testa tidigt.
Clear blue var negativt? Så jag höll mig sen ett par timmar och tog RFSU också - negativt. Så? jag antar att det är negativt?
Men överallt jag läser står det att falska positiva är omöjligt. Och det var inte spöksträck heller. Det var tydligt +.
Någon som varit med om samma? :(