• blåbärhallon

    Personer mitt i livet sökes!!

    Hej!

    Vi behöver er hjälp!

    Vi är en grupp studenter som studerar Teknisk Design på Chalmers och har fått ett uppdrag att utveckla en produkt som ska underlätta handling utan användning av bil.
    Vår målgrupp är personer mitt i livet, och detta har vi tolkat som föräldrar i åldern mellan omkring 30 till 60 år.

    Vi har gjort en enkät på endast 7 frågor, eller om man väljer att svara här. (Helst i enkäten.)

    Enkät:
    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScOeTLEdkyevxGEYaoUyx6SrgYZrzZNdJX2usaB3MUGTYGW5g/viewform

    Frågor:
    Vad är det jobbigaste med att handla?
    När handlar ni helst i veckan, vardagar/helger?
    När på dagen handlar ni helst?
    Hur/om ni upplever stress i att få in handlingen i vardagen?
    Hur tycker ni att möjligheterna kring transportsätt är kopplat till mängden man handlar in?
    Hur löser ni handling i samband med aktiviteter? (såsom träningar m.m.)
    Behöver ni transportera barnen till skola och aktiviteter? (Svara gärna till vad och hur ofta.)

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Personer mitt i livet sökes!!
  • Anonym
    blåbärhallon skrev 2021-10-15 11:54:02 följande:

    Hej!

    Vi behöver er hjälp!

    Vi är en grupp studenter som studerar Teknisk Design på Chalmers och har fått ett uppdrag att utveckla en produkt som ska underlätta handling utan användning av bil.
    Vår målgrupp är personer mitt i livet, och detta har vi tolkat som föräldrar i åldern mellan omkring 30 till 60 år.

    Vi har gjort en enkät på endast 7 frågor, eller om man väljer att svara här. (Helst i enkäten.)

    Enkät:
    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScOeTLEdkyevxGEYaoUyx6SrgYZrzZNdJX2usaB3MUGTYGW5g/viewform

    Frågor:
    Vad är det jobbigaste med att handla?
    När handlar ni helst i veckan, vardagar/helger?
    När på dagen handlar ni helst?
    Hur/om ni upplever stress i att få in handlingen i vardagen?
    Hur tycker ni att möjligheterna kring transportsätt är kopplat till mängden man handlar in?
    Hur löser ni handling i samband med aktiviteter? (såsom träningar m.m.)
    Behöver ni transportera barnen till skola och aktiviteter? (Svara gärna till vad och hur ofta.)

    Tack på förhand!


    Svarar här då min mailadress var synlig där jag skulle besvara frågorna i enkäten.

    1. Jobbigast är att jag inte gillar att handla men måste då jag är singel. Det är tråkigt helt enkelt.

    2. Handlar helst direkt efter jobbet, alltså vardagar.

    3. Efter jobbet, läs eftermiidag.

    4. Ingen stress.

    5. Inga problem, jag har bil.

    6. Handlar inte då.

    7. Nej, har vuxna barn.
Svar på tråden Personer mitt i livet sökes!!