• Sat 16 Oct 2021 20:54
    2492 visningar
    1 svar
    1
    2492

    Planerat kejsarsnitt (Östra, Gbg) - hur går det till?

    Hej,

    som rubriken lyder har jag lite frågor kring hur kejsarsnitt har gått till på Östra och andra sjukhus.

    Jag har läst lite förlossningsberättelser om planerade snitt, men uppvak och hur man fått göra med sin partner skiljer sig från sjukhus till sjukhus verkar det som. Eller är det fall till fall?

    Det jag är med på, enkelt sagt: inskrivning dagen innan, man får en tid för dagen efter, fasta, descutan och sen åker man in. Skriver in sig, träffar BM, byter om, får dropp, bedövning, rullas in - game time: träffa bebis!

    HÄR; kommer mina frågor. Uppvaket, får man göra det på allmänna uppvaket (som efter vilken operation som helst) ensam medans partner och bebis är på rummet? Vissa har blivit sydda och sen får åka direkt till ?sitt? rum och övervakas där tills tår och ben vaknar, vissa fått åka till uppvaket ensamma tills allt är OK, och sen efter det fått åka till rummet. En del hade med sig partner och bebis till uppvaket och sen åkte alla till rummet samlat (typ att man inte skiljs åt alls). Hur har ni haft det? Är det samma rum för alla uppvak?

    Får partner stanna över natten och/eller tills man åker hem?

    Ni som varit på Östra (gärna både under, efter och innan pandemi-regler, mig veterligen släpps dom och kommer förhoppningsvis vara helt borta till mars/april när det är dags,) får gärna dela med er. Allt från andra sjukhus eller om något vet hur och varför det skiljer sig vore guld.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Planerat kejsarsnitt (Östra, Gbg) - hur går det till?
  • S23
    Sun 17 Oct 2021 07:35
    #1
    -1

    Tips är att gå med i fb gruppen rätten att välja kejsarsnitt. Där finns många som snittats på östra

Svar på tråden Planerat kejsarsnitt (Östra, Gbg) - hur går det till?