• humlan00

    Hur mådde ni av första tabletten vid medicinsk abort??

    Ni som gjort medicinsk abort

    Hur mådde ni efter första tabletten som man tar 24-48 tim innan?

    Hur gick eran abort? Smärta?

  • Svar på tråden Hur mådde ni av första tabletten vid medicinsk abort??
  • Anonym (C)

    Hej! Gjorde en abort medicinsk för några årsen när jag var I vecka 8 tror jag.

    Jag kände på något vis som kanske lite molvärk vid tabletten. Sen när allt gick igenom riktigt, så var det nästan som en förlossning fast du inte föder ut ett stort barn utan fostret/embryot. Önskar någon kunde sagt detta till mig då jag inte hade en aning man fick som värkar och jag hade inget barn sen innan då. Viktigt du går runt och rör på dig, inte bara ligga ner då smärtan kan kännas värre då. Hoppas allt går bra för dig!

  • Anonym (Lugnt)

    Gjorde en abort för ungefär ett halvår sedan i vecka 10 ungefär pga svår sjukdom. Rent fysiskt sätt kände jag ingenting alls av första tabletten. Inte heller min cyotec orsakade smärtor då jag fick ta oxynorm i samband. Så i det avseendet var min abort fullkomligt smärtfri

  • Anonym (A)

    Mådde helt ok, jobbigt att bli igångsatt sen på sjukhuset och föda ut fostret. Jag hade verkligen otroliga smärtor! Blödde ordentligt i flera veckor efteråt, det var inte heller så kul.

  • Anonym (Bill)

    Jag fick nog lite lätt mensvärk om jag minns rätt. Har behövt göra 2 ggr pga uteblivet missfall. 


    Som kontrast till dom som hade väldigt ont så gick det för mig väldigt enkelt, men fostren hade dött i vecka 6 ca så det kanske var därför. Jag fick Alvedon och nån mer jag inte minns... och oxynorm som jag aldrig behövde ta. Det jobbigaste för mig var att jag fick frossa och lite snabbt övergående feber, speciellt första gången. 

Svar på tråden Hur mådde ni av första tabletten vid medicinsk abort??