• tjejen me problem

    Gammalt barnprogram

    Hej, letar gammalt barnprogram som jag tror sändes på barnkanalen.

    Var på hyfsat gammal tid med barn som hade varsin historia. Ett träd var inblandat. En av barnen hade en storebror vars ben blivit amputerat i samband med ett krig han varit med som soldat. (Kriget är inget med större fokus) Frågade mina syskon om de hade någon aning vilket program jag pratade om, min ena bror förstod direkt och berättade om ett annat barns historia där några lekt vid vatten och drunknat/nästan drunknat

  • Svar på tråden Gammalt barnprogram
  • Minimalen

    Känner så väl igen programmet. Särskilt just det avsnitt du skriver om. Om vi menar samma program så hade väl han köpt ett par skor till brodern?

  • tjejen me problem
    Minimalen skrev 2021-10-19 21:06:11 följande:

    Känner så väl igen programmet. Särskilt just det avsnitt du skriver om. Om vi menar samma program så hade väl han köpt ett par skor till brodern?


    Ja precis!! Har du någon aning vad det kan va för program? Eller om du har något mer du kommer ihåg? Blir helt tokig på att jag inte kan lista ut det????
  • tjejen me problem
    Minimalen skrev 2021-10-19 21:06:11 följande:

    Känner så väl igen programmet. Särskilt just det avsnitt du skriver om. Om vi menar samma program så hade väl han köpt ett par skor till brodern?


    Ingen aning faktiskt..
  • Anonym (,)
    tjejen me problem skrev 2021-10-22 22:16:34 följande:

    Ja precis!! Har du någon aning vad det kan va för program? Eller om du har något mer du kommer ihåg? Blir helt tokig på att jag inte kan lista ut det????


    Kan vara bra att veta ett ungefärligt årtal när programmet visades.
  • Irmisen

    OMG! kom å tänka på programmet idag och måste får reda på vad det hette. frågan kring årtal så vet jag inte riktigt men garanterat nån gång kring 00-talet/10-talet. Mellan 2008-2011 kanske det sändes. tror inte det var svensk producerat utan från något annat kanske europeiskt land möjligtvis australiensiskt. MÅSTE Hitta PROGRAMMET.

  • Tussebusse

    Hej! Har något hittat vad för program det kan vara? Jag själv minns tydligt om hur det var en pojke och en flicka som umgicks mycket och som målade på träd i en skog. Har för mig att de hamnade på en ny plats om de snurrade bland träden..? Sedan minns jag hur pojken hade ett amputerat ben. Minns även något om att de träffade och lärde känna en äldre tant med en hund och att de träffade henne på en kyrkogård.. hittar verkligen inte programmet och känns som jag drömt ihop allt?  >:(

Svar på tråden Gammalt barnprogram