• Villplussanu

Jack Daniels glaze

Hej!

Jag åt på t.g.i fridays och fick deras signature glaze som jag åt hälften av... jag visste inte att denna innehöll jack daniels.. jag är gravid i v 7. Jag är jätteorolig och ledsen nu för jag har försökt att vara så noggrann med allt..behöver jag oroa mig?

• Svar på tråden Jack Daniels glaze
  • bananmilkshake

Den har säkert hettats upp. :) Har man inte på glaze innan det grills, dessutom? Eller jag kanske blandar ihop. Men du behöver inte oroa dig. Det är sånt som händer. 

• syntharen

Du hade kunnat ta en shot Jack Daniels utan att det skulle skada men eftersom man inte vet exakt hur mycket alkohol som kan ge skada så är det självklart bäst att avstå helt. Men att få i sig lite alkohol nån/några gånger under graviditeten skadar inte. Och i sån glaze så är det nog ingen alkohol kvar att tala om, kan inte tänka mig att dom gör egen med riktigt Jack Daniels i. Och även om det skulle vara det så hettas den upp under tillagning att det inte finns nån eller mycket lite alkohol kvar.

• Värphönan

du kan va lugn :) alkoholen är borta sen länge när glazenen når din tallrik. Det är som att det är vin i risotto och rödvinsås. Alkoholen har avdunstat innan kastrullen lämnar plattan.

Svar på tråden Jack Daniels glaze