• Onemore2018

Covid vaccination under graviditet, hur gjorde ni?

Hej!

Är fullvaccinerad sedan tidigare. Vid inskrivning hos bm sa hon att jag kommer att erbjudas en tredje spruta efter vecka 12. Jag är lite osäker på om jag kommer att göra det eller inte för det har väl inte forskats så mycket kring detta? Kan det ge biverkningar hos foster med mera?

Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Covid vaccination under graviditet, hur gjorde ni?
  • Värphönan

Är du i någon speciell riskgrupp? Bortsett från att du är gravid då såklart.

Undrar mest för att jag själv är gravid men inte blivit erbjuden någon 3:dje dos.

• Tessarion

Jag tog första dosen bara nån vecka innan jag blev gravid. Ska faktiskt ta andra nu om en timme, vilket känns jättebra. Jag är nu i vecka 15+5 men de hade inga tider tills nu. Har inte hört något om någon tredje dos, men om jag blev erbjuden skulle jag självklart tacka ja. Fast tror inte det kommer vara aktuellt eftersom jag tar andra nu.

• Onemore2018
    Värphönan skrev 2021-10-21 10:49:32 följande:

Är du i någon speciell riskgrupp? Bortsett från att du är gravid då såklart.

Undrar mest för att jag själv är gravid men inte blivit erbjuden någon 3:dje dos.

I vårt län erbjuds alla gravida att ta 3:e dosen
  • Värphönan
    Onemore2018 skrev 2021-10-22 10:30:23 följande:
    I vårt län erbjuds alla gravida att ta 3:e dosen

Lyxigt, Jag bor i Västra götalandsregionen och här verkar 2 vara det man får. 

• Anonym4848
    AutoSvar skrev 2021-10-24 14:02:42 följande:

Det är många som drabbats av spontanabort av vaccinet, oavsett när i graviditeten man fick sprutan. Detta talar man inte om.

Gör det inte, visst experimentera med din egna hälsa men inte med ditt barn i magen. Det är oåterkalleligt, och risken för att drabbas av bieffekter av corona är mycket mindre än vaccinet.

17/9 gick CDCs medicinska experter ut med info att man kommer stoppa 3dje sprutan tillfälligt i USA med tanke på alla vaccinskador som uppkommit.

Snälla, sprid inte dynga här.
  • AutoSvar
    Anonym4848 skrev 2021-10-24 14:56:36 följande:

Oj vilket sakligt och kunnigt svar.
  • AutoSvar
    Anonym4848 skrev 2021-10-24 14:56:36 följande:

TS, du vill inte ta ett beslut baserat på känslor, som den här personen verkar göra.

Du kan alltid vaccinera dig efter födseln.
  • Anonym4848
    AutoSvar skrev 2021-10-24 15:15:43 följande:

Oj vilket sakligt och kunnigt svar.

Du kan ju börja med att lägga upp en trovärdig källa.
  • AutoSvar
    Anonym4848 skrev 2021-10-24 16:23:00 följande:

Du kan ju börja med att lägga upp en trovärdig källa.

theexpose.uk/2021/09/18/fda-experts-reveal-the-covid-19-vaccines-are-killing-2-people-for-every-1-life-saved/

Flertalet Nobelprisvinnare uttalar sig kritiskt mot vaccinationerna, här Luc Montagnier

undercurrents723949620.wordpress.com/2021/06/13/nobel-laureate-luc-montagnier-warns-covid-vaccine-may-lead-to-neurodegenerative-illness-video/

Jag litar mer på nobelprisvinnare än någon annan vad gäller medicin.

Det som slår mig är dumheten hos folk, som litar på "experter" som tjänar multum på sprutorna. När gick Big Pharma från att vara tveksamma dttorföretag till att bli vår tids räddare i nöden? Och vad skulle vi privatpersoner som anonymt försöker belysa detta, the bad guys?

Jag vet att familjeliv är fullt av strömföljande höns som bara nickar och tar emot det pappa staten säger men om jag kan få 1 endaste person att lyfta blicken liiiitegrann så har jag gjort mitt.

Är det din tur nu att lägga upp en trovärdig källa som säger att vaccinerna är harmlösa och räddar världen? Näjuste det finns inte någon sådan.
  • AutoSvar

"A horrifying study published in the New England Journal of Medicine reveals that when pregnant women are given COVID vaccines during their first or second trimesters, they suffer an 82% spontaneous abortion rate, killing 4 out of 5 unborn babies."

www.johnccarleton.org/BLOGGER/2021/08/12/despite-82-miscarriage-rate-among-1st-and-2nd-trimester-pregnant-women-after-vax-cdc-urges-pregnant-to-get-vax/

Sen sitter CDC och säger "Nänänä dom ljuger, ta vaxxet så vi kan tjäna pengar".

• Anonym4848

Ingen av länkarna innehåller något bevis på att vaccinet orsakat något mass-missfall, sorry bättre får du leta i så fall :D

Den sista var ju typ ett skämt. Du kan ju göra en egen undersökning här tex och se om 82% om alla vaccinerade fått missfall. Nä, ta av dig foliehatten.

Svar på tråden Covid vaccination under graviditet, hur gjorde ni?