• Sanlin90

Kan det vara nidblödning?

Hej, vet inte riktigt här, jag hade mens i juli senast och även första och enda efter förlossningen för ett år sedan, vi försöker nu med nr 2 och jag MISSTÄNKER att jag hade ÄL lördag-söndag men vet inte, jag hade massor äggvite och vattniga flytningar som försvann i tisdags/onsdags och nu ikväll fick jag lite brunt på pappret, har inte direkt menskänningar heller så blir fundersam, kan det vara nidblödning med bara lite brunt? Jag blev även helt sannslöst varm under kvällen och mitt humör har sviktat enormt i två dagar.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Kan det vara nidblödning?
  • svansmamman
    Sanlin90 skrev 2021-10-22 20:13:26 följande:

Hej, vet inte riktigt här, jag hade mens i juli senast och även första och enda efter förlossningen för ett år sedan, vi försöker nu med nr 2 och jag MISSTÄNKER att jag hade ÄL lördag-söndag men vet inte, jag hade massor äggvite och vattniga flytningar som försvann i tisdags/onsdags och nu ikväll fick jag lite brunt på pappret, har inte direkt menskänningar heller så blir fundersam, kan det vara nidblödning med bara lite brunt? Jag blev även helt sannslöst varm under kvällen och mitt humör har sviktat enormt i två dagar.

Vad tror ni?

Jag har personligen aldrig haft nidblödning så jag kan dessvärre inte svara från egna erfarenheter. Däremot tycker jag det låter tidigt att få en nidblödning bara en vecka efter ÄL, om jag inte är helt ute och cyklar brukar den komma kring två veckor efter.

Tänker du att värmevallningen och humöret skulle ha med graviditet att göra?
  • Sanlin90
    svansmamman skrev 2021-10-22 22:28:33 följande:

Jag har personligen aldrig haft nidblödning så jag kan dessvärre inte svara från egna erfarenheter. Däremot tycker jag det låter tidigt att få en nidblödning bara en vecka efter ÄL, om jag inte är helt ute och cyklar brukar den komma kring två veckor efter.

Jag hade inget blödning med dottern heller så har noll koll.

Ja, det va de första symptomen med dottern, blöder dock mer rosa brunt idag men ingen mensvärk som jag brukar ha.

Hade ingen med dottern men första symptomen med henne var värmevallningar och humörsvägningar men kommer inte ihåg när det började men det va innan pluset.

Blöder dock mer idag rosa brunt.
  • svansmamman
    Sanlin90 skrev 2021-10-23 07:56:12 följande:

Jag hade inget blödning med dottern heller så har noll koll.

Ja, det va de första symptomen med dottern, blöder dock mer rosa brunt idag men ingen mensvärk som jag brukar ha.Hade ingen med dottern men första symptomen med henne var värmevallningar och humörsvägningar men kommer inte ihåg när det började men det va innan pluset.

Blöder dock mer idag rosa brunt.

Okej då förstår jag! Mitt förra missfall började med pyttelite rosa blödning helt utan smärta. Pågick i tre dagar där det började blöda lite mer för varje dag. Den fjärde dagen kom smärta i mage och ländrygg tillsammans med kraftigare blödning och missfallet var ett faktum. Det behöver givetvis inte vara missfall för dig för det, vissa blöder ju utan att det behöver vara något fel.
  • Jag är bara jag

En nidblödning infaller när embryot fäster vilket är 5-7 dagar efter äl. Så en blödning en vecka efter äl kan absolut vara en nidblödning. 2 veckor efter är det inte det.
  • svansmamman
    Jag är bara jag skrev 2021-10-23 13:25:32 följande:

En nidblödning infaller när embryot fäster vilket är 5-7 dagar efter äl. Så en blödning en vecka efter äl kan absolut vara en nidblödning. 2 veckor efter är det inte det.

Vad spännande, överallt jag läst har jag fått fram att det är kring 10-14 dagar efter ägglossning. Du har säkert rätt. :)

• Jag är bara jag
    svansmamman skrev 2021-10-23 21:39:36 följande:
    Vad spännande, överallt jag läst har jag fått fram att det är kring 10-14 dagar efter ägglossning. Du har säkert rätt. :)
    Ja, jag vet att den där infon florerar, men den är inte sann. Ett befruktat ägg måste bli en blastocyst innan det kan fästa. Det tar 5 dagar. Sen ska den bli en hatching blastocyst vilket den kan bli samma dag. Det kan även ta uppåt 2 dagar till. men inte mer än så. Jag har gjort många IVF.er med just blastocyster och frågat läkarna. De nidblödningar jag själv haft har inträffat samma dag som insättning eller dagen efter. Alltså motsvarande 5-6 dagar efter äl. Sen kan man få mensliknande blödningar vid tiden för när mensen skulle kommit, men det är inte en nidblödning för då har ägget fäst för länge sen. Man kan dessutom få sköra slemhinnor som gravid vilket kan ge små blödningar när som helst egentligen.
Svar på tråden Kan det vara nidblödning?