• hejjamejjodejj

    Gruppsamtal yh-utbildning

    Hej alla!

    Jag har gjort det första urvalstestet och ska nu ha ett gruppsamtal.
    Någon här inne som vet vad som väntas?
    Blir lite nervös, det är på 2h...

  • Svar på tråden Gruppsamtal yh-utbildning
  • mammaåten

    Jag kommer inte ihåg vad det var för frågor, men vet att det inte var några speciellt svåra.

    Var intresserad, läs på, låt även de övriga prata.

    Vi hade några som inte sa något.. Personerna blev inte utvalda.

  • moaguuun
    mammaåten skrev 2021-10-25 19:58:24 följande:

    Jag kommer inte ihåg vad det var för frågor, men vet att det inte var några speciellt svåra.

    Var intresserad, läs på, låt även de övriga prata.

    Vi hade några som inte sa något.. Personerna blev inte utvalda.


    Ganska hemskt. Att man inte får chansen till utbildningen för man tex är introvert/har dåligt självförtroende 
  • hejjamejjodejj
    moaguuun skrev 2021-10-26 21:06:17 följande:
    Ganska hemskt. Att man inte får chansen till utbildningen för man tex är introvert/har dåligt självförtroende 
    Känner samma.
    Fattar deras tankesätt, att de vill att folk ska visa hur mycket de vill gå den utbildningen etc. Men de tappar säkert en hel del bra folk, som kan bli minst lika duktiga på deras jobb- men som kan behöva lite tid att "öppna upp sig, och ta för sig".

    Så tråkigt att folk fostras till att man ska vara på ett sätt. 
  • neverpreggo

    Ja, synd att de kan missa folk som  är supernervösa just då( hänger något man verkligen vill göra på ett gruppsamtal så inte konstigt) eller ovana vid sammanhanget när sånt brukar lösa sig under utbildningens gång. Kunskap ger ofta mer självförtroende. Det går att förstå båda sidorna men jag tycker att de har valt fel väg.

  • neverpreggo

    Brukar vara någon som tar över samtalet och när man inte känner vill man inte avbryta eller så har man precis det svaret på frågan som denne har och det känns dumt att upprepa :)

Svar på tråden Gruppsamtal yh-utbildning