• Tue 26 Oct 2021 09:13
    1881 visningar
    7 svar
    7
    1881

    Ägglossning enligt ultraljud

    Gjorde ultraljud i torsdags å läkarna kunde då se att ja skulle ha ägglossning om 3 dagar framåt så vi sexa till de under hela helgen även i går men ja kolla även med ägglossning test å inte ett ända positivt test under hela helgen inte ens under dagen i går hur är de möjligt. Har fått lämna blodprover å ett vaginalt test få se när man får svar. Gubben skall lämna test i nov.

  • Svar på tråden Ägglossning enligt ultraljud
  • Anonym (E)
    Tue 26 Oct 2021 09:34
    #1

    Använder du stickor...? De är notoriskt svåra att läsa av, slöseri på pengar. CB:s digitala är bättre men kanske inte visar maxutslag även om du har ÄL. Ni har gjort det ni kan, nu får man vänta.

  • Tue 26 Oct 2021 09:48
    #2

    Har testat med cb å stickor inge positivt mycket skumt men de är väl bara vänta

  • Tue 26 Oct 2021 09:54
    #3
    +1
    Jenny Karlsson skrev 2021-10-26 09:13:09 följande:

    Gjorde ultraljud i torsdags å läkarna kunde då se att ja skulle ha ägglossning om 3 dagar framåt så vi sexa till de under hela helgen även i går men ja kolla även med ägglossning test å inte ett ända positivt test under hela helgen inte ens under dagen i går hur är de möjligt. Har fått lämna blodprover å ett vaginalt test få se när man får svar. Gubben skall lämna test i nov.


    Tempar du? För det är en bra tillägg för att kunna konstatera att du har haft L då tempen går upp efter ÄL. Har du haft något fertilt sekret under helgen? 
  • Anonym (T)
    Tue 26 Oct 2021 09:54
    #4
    +1
    Jenny Karlsson skrev 2021-10-26 09:48:53 följande:

    Har testat med cb å stickor inge positivt mycket skumt men de är väl bara vänta


    Det kan ju vara så att du får hormonökning som inte ger utslag.

    Men det kan också vara så att ägglossningen blivit fördröjd (tagit längre tid för ägget att mogna) alternativt ägglossning har uteblivit helt
  • Tue 26 Oct 2021 13:03
    #5

    Hur stor var äggblåsan? Blåsor över 10 mm brukar släppa ägg. Först efter de blivit 20 mm dock och ibland dröjer det till uppåt 30 mm. Ibland växer de lite saktare än brukligt också. Jag hade en äggblåsa på en bit över 10 mm, minns inte om det var 14 tom och skulle göra insemination och det tog jättelängre innan äl-testet blev positivt. Så flera faktorer spelar in. + det faktum att alla inte får positiva äl-test fast de har äl.

  • Wed 27 Oct 2021 19:41
    #6

    15mm i torsdags va den

  • Wed 27 Oct 2021 20:36
    #7

    Det hände mig också...Läkaren såg en äggblåsa på 16 mm och sa åt mig att ta ägglossningtest under en veckas tid men visade ingenting (den med ingen/glad gubbe). Istället när ägglossningstesterna tog slut (alltså efter 10 dagar) fick jag mens så antar att det aldrig blev nån ägglossning..Har en ny tid bokad hos läkaren om några veckor och jag kommer förmodligen få börja äta Letrozol.

Svar på tråden Ägglossning enligt ultraljud