• majskaka

HCG - för svag ökning?

Hej!

Plussade i lördags svagt men klart synbart med ?testa tidigt?-stickorna.

Har sedan dess följt HCG i tre dagar med RSFUs vanliga stickor, men ser ingen skillnad på strecken från någon av dagarna. Dock är de starkare än ?testa tidigt? men känner inte att det säger så mycket pga olika tester.

Bör jag förbereda mig för MF? Har BIM nu någon gång mellan idag (tis)-torsdag.

• Svar på tråden HCG - för svag ökning?
  • svansmamman
    majskaka skrev 2021-10-26 09:46:19 följande:

Hej!

Plussade i lördags svagt men klart synbart med ?testa tidigt?-stickorna.

Har sedan dess följt HCG i tre dagar med RSFUs vanliga stickor, men ser ingen skillnad på strecken från någon av dagarna. Dock är de starkare än ?testa tidigt? men känner inte att det säger så mycket pga olika tester.

Bör jag förbereda mig för MF? Har BIM nu någon gång mellan idag (tis)-torsdag.

HCG fördubblas varannan till var tredje dag så att ökning inte sker varje dag är inget konstigt. Småsaker som koncentrationen i urinen påverkar ju också mycket, speciellt så tidigt. 

Om jag var du skulle jag inte haka upp mig på det utan vänta några dagar och testa igen på torsdag. Jag har följt mina graviditeter med cb digital där jag testat med en veckas mellanrum. Dvs idag, sedan tisdag nästa vecka, sedan tisdag veckan därpå. Om testet ökat för varje vecka (från 1-2, 2-3, 3+) har jag tagit det som att allt varit som det ska. Om testet inte ökat efter 10 dagar har jag ställt in mig på missfall, vilket visat sig stämma varje gång. Detta är ju ingen vattensäker metod men något som funkat för mig och gett trygghet. 

Jag tycker inte du behöver ställa in dig på missfall redan utan försök slappna av och ta det som det kommer. Jag håller tummarna för dig! Hjärta
  • majskaka

Tack snälla för ditt svar! Det lugnade mig mycket. <3

Testade idag först med RFSU och fick samma mesiga streck som senaste dagarna med fick sen hem ett paket med stickor från graviditetskilon och där var det - det starka plusset!

Ska tillåta mig själv att vara glad för det nu och sen följa din plan där med digitala test 1g/vecka. Det låter sunt!

Tack igen för omtanken <3

• svansmamman
    majskaka skrev 2021-10-27 13:06:34 följande:

Testade idag först med RFSU och fick samma mesiga streck som senaste dagarna med fick sen hem ett paket med stickor från graviditetskilon och där var det - det starka plusset!

Ska tillåta mig själv att vara glad för det nu och sen följa din plan där med digitala test 1g/vecka. Det låter sunt!

Men ÅH så glad jag blir att se detta, GRATTIS till pluset! Lycka till med allt och njut nu! Jag håller tummarna för att allt går vägen! Hjärta
  • majskaka

Tack??????

Tänkte uppdatera lite infall någon går i samma oro som jag. Jag har pausat från testning sen den 27:e (utöver CB som visade 2-3 v) men testade nu igen med graviditetskollens stickor. Plusset blev starkare än kontrollstrecket. ???? Så svag/ingen ökning i början verkar ha betytt något alls i detta fallet iallafall. ????

Nu följer väl i bästa fall 9 mån av annan oro men jag har lovat BM att sluta läsa så mycket på nätet. ????????????

• Erinyh123
    majskaka skrev 2021-10-27 13:06:34 följande:

Tycker det är en jätte fin stegring
Svar på tråden HCG - för svag ökning?