• pandarinen

Bim +8 ingen mens någon mer som väntar på sent plus?

Hej! Tog ett graviditetstest imorse och blev så paff. Var så säker på att jag var gravid. Det är en vecka sedan BIM och jag har haft riktigt spända bröst och molnande värk. Kännt hungerkänsla och trötthet. Men CB digital visade "inte gravid" så snopet. Hade planerat middag och tänkt berätta för min man ikväll

Men hoppet finns fortfarande då jag inte fått min mens. Någon mer där ute som tagit negativa test och ingen mens dyker upp? Eller som nyligen fått plus men flera dagar efter BIM.

Ska vi följas åt och hålla tummarna för att ett plus syker upp i den långa väntan!

• Svar på tråden Bim +8 ingen mens någon mer som väntar på sent plus?
  • pandarinen

Kan tillägga att jag har inte tagit något test innan utan väntat en vecka med att ta test.

• Mortiscia80

Om du på bim +8 fått negativt så är du inte gravid. Bättre lycka nästa gång!

• pandarinen

Finns ju en risk men läser folk som haft låga nivåer och inte plussat förrän bim +12-18

• September1518
    pandarinen skrev 2021-10-31 11:22:06 följande:

Finns ju en risk men läser folk som haft låga nivåer och inte plussat förrän bim +12-18

Jag har också läst om många som plussat långt efter bim! Upp till två veckor tror jag. Håller tummarna för dig :D Själv har jag plussat tidigt och är nu gravid i vecka 28. Lycka till! :)
  • pandarinen

Kan det vata olika från graviditet till graviditet? Jag brukar vänta länge för att undvika spökstreck mm. Första graviditeten plussade jag efter 1 vecka

• Jag är bara jag

Det är extremt ovanligt att inte plussa 8 dagar efter BIM. Jga har tagit hcg-prov 5 dagar efter motsvarande BIM och haft så högt att det garanterat gett utslag på gravtest. Normalt hcg-värde v.6 är väldigt högt. Mer troligt är att du antingen hade senare äl än du trodde eller ingen äl alls.

• pandarinen

Den här gången kände jag verkligen av äl. Fick även en liten blödning vid äl. Så det var ingen tvekan.

• DomkallarmigS
    pandarinen skrev 2021-10-31 13:20:38 följande:

Den här gången kände jag verkligen av äl. Fick även en liten blödning vid äl. Så det var ingen tvekan.

När hade du äl då? Alltså hur många dagar efter äl är du idag? :)
  • pandarinen
    DomkallarmigS skrev 2021-10-31 13:31:49 följande:

När hade du äl då? Alltså hur många dagar efter äl är du idag? :)

14+8 så 22 dagar sen hade jag äl
  • Jag är bara jag
    pandarinen skrev 2021-10-31 13:48:23 följande:
    14+8 så 22 dagar sen hade jag äl
    Som sagt- extremt sällsynt att inte få plus då.
  • svansmamman
    pandarinen skrev 2021-10-31 08:04:56 följande:

Hej! Tog ett graviditetstest imorse och blev så paff. Var så säker på att jag var gravid. Det är en vecka sedan BIM och jag har haft riktigt spända bröst och molnande värk. Kännt hungerkänsla och trötthet. Men CB digital visade "inte gravid" så snopet. Hade planerat middag och tänkt berätta för min man ikväll

Men hoppet finns fortfarande då jag inte fått min mens. Någon mer där ute som tagit negativa test och ingen mens dyker upp? Eller som nyligen fått plus men flera dagar efter BIM.

Ska vi följas åt och hålla tummarna för att ett plus syker upp i den långa väntan!

Jag tror tyvärr som de andra att det är osannolikt att du är gravid, i vart fall att du har en normal graviditet. Det finns såklart de som har låg HCG-nivå och därmed plussar sent men jag tror det är att greppa lite efter halmstrån då det enligt vad jag hört är ovanligt. 

Kan du testa kontakta din BM och be om råd? De kanske kan ta blodprov för att se om HCG uppmärksammas i blodet och om så är fallet ta ett nytt test efter ett par dagar för att se om det ökat som det ska. Det kan ju vara så att graviditeten satt sig på fel ställe men min erfarenhet är nog att graviditetstest brukar visa positivt en vecka efter BIM då ändå.

Jag håller verkligen alla tummar för dig och att du, trots det negativa resultatet, är gravid ändå. Hjärta
  • svansmamman
    svansmamman skrev 2021-11-01 10:41:46 följande:
    Jag tror tyvärr som de andra att det är osannolikt att du är gravid, i vart fall att du har en normal graviditet. Det finns såklart de som har låg HCG-nivå och därmed plussar sent men jag tror det är att greppa lite efter halmstrån då det enligt vad jag hört är ovanligt. 

Kan du testa kontakta din BM och be om råd? De kanske kan ta blodprov för att se om HCG uppmärksammas i blodet och om så är fallet ta ett nytt test efter ett par dagar för att se om det ökat som det ska. Det kan ju vara så att graviditeten satt sig på fel ställe men min erfarenhet är nog att graviditetstest brukar visa positivt en vecka efter BIM då ändå.

Jag håller verkligen alla tummar för dig och att du, trots det negativa resultatet, är gravid ändå. Hjärta
    Jag ser nu att du haft ett likadant inlägg ute i mars månad i år. Jag ser inte att du fick något positivt gravtest då men du skrev att det slutade i missfall. Nu kanske jag låter supernegativ men det låter ju misstänkt som att det kanske blir likadant för dig nu som det blev då, oavsett om det nu var missfall eller ej förra gången. 
Svar på tråden Bim +8 ingen mens någon mer som väntar på sent plus?