• 81718171

HJÄLP, Är det falskt plus på stickan?

Okey, vi gör en lång historia kort. Hade ett MA i v.11 (vårt 3:e) skrapades 30/9 och har därefter haft oskyddat sedan 8/10 ungefär vid 3 tillfällen.

Har fortfarande inte fått min mens. Hade under två veckor EXTREMT ont i bröstvårtorna detta har nu avtagit. Har den senaste veckan tagit tre tester. Två st som ska visa just ett plus och idag ett sånt testa tidigt som ska visa enbart ett streck. Får konstiga utslag på de alla tre... så är det hcg som är kvar från mitt missfall eller är vi gravida igen? Va tror ni? Någon som vart me om samma?

Testerna ligger i ordning me första test uppifrån till sista nedersta från idag.

• Svar på tråden HJÄLP, Är det falskt plus på stickan?
  • svansmamman
    81718171 skrev 2021-10-31 16:50:10 följande:

Okey, vi gör en lång historia kort. Hade ett MA i v.11 (vårt 3:e) skrapades 30/9 och har därefter haft oskyddat sedan 8/10 ungefär vid 3 tillfällen.

Har fortfarande inte fått min mens. Hade under två veckor EXTREMT ont i bröstvårtorna detta har nu avtagit. Har den senaste veckan tagit tre tester. Två st som ska visa just ett plus och idag ett sånt testa tidigt som ska visa enbart ett streck. Får konstiga utslag på de alla tre... så är det hcg som är kvar från mitt missfall eller är vi gravida igen? Va tror ni? Någon som vart me om samma?

Testerna ligger i ordning me första test uppifrån till sista nedersta från idag.

Följde du aldrig upp ditt MA med ett gravtest någon vecka senare? När jag haft mina missfall har min BM sagt att de ska följas upp med ett gravtest x antal dagar efter missfallet för att konstatera att allt kommit ut som det ska. Antalet dagar har varierat beroende på hur långt gången jag varit. 

Ibland tar det tid för HCG att försvinna ur kroppen och det kan även ta tid för ägglossningen att komma igång igen efter ett missfall eller MA. Om du inte vet om, eller när, du haft ägglossning borde du kanske ta ett digitalt test. Om det visar gravid kan du ta ett nytt test 7-10 dagar senare och se om antalet veckor ökat. 

De test som syns på bilderna är i mina ögon oklara då strecken är väldigt ojämna i färg, de ser även ut att vara tagna efter testtiden och att de torkat. Min erfarenhet är att det inte är positivt när det ser ut sådär. Men som sagt, ta ett digitalt så vet du mer säkert. :)
Svar på tråden HJÄLP, Är det falskt plus på stickan?