• Anonym (Té-ess)

Vad skulle kunna få dig att skilja dig från den du älskar?

Vad skulle kunna få dig att ta ut skilsmässa från den du älskar?

• Svar på tråden Vad skulle kunna få dig att skilja dig från den du älskar?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Té-ess) skrev 2021-11-01 09:23:49 följande:

Att han är otrogen eller misshandlar mig. Finns säkert några anledningar till men detta är vad jag kommer på just nu. Just det, om han begår en allvarlig kriminell handling. 
  • Anonym (Många anledningar)

Nu är jag inte gift men kan komma många anledningar till att avsluta en relation, dels de som nämns här ovan men även om vi växer ifrån varandra, slutar ha något gemensamt, inte kan prata med varandra längre, om relationen övergår till att bara vara ett projekt, kärleken försvinner, upprepade svek m.m.

• Anonym (Té-ess)
    Anonym (xxx) skrev 2021-11-01 09:29:50 följande:

Att han är otrogen eller misshandlar mig. Finns säkert några anledningar till men detta är vad jag kommer på just nu. Just det, om han begår en allvarlig kriminell handling. 

Ja. Var går gränsen för otrohet och misshandel tycker du?
  • Anonym (Té-ess)
    Anonym (Många anledningar) skrev 2021-11-01 09:33:40 följande:

Nu är jag inte gift men kan komma många anledningar till att avsluta en relation, dels de som nämns här ovan men även om vi växer ifrån varandra, slutar ha något gemensamt, inte kan prata med varandra längre, om relationen övergår till att bara vara ett projekt, kärleken försvinner, upprepade svek m.m.

Det är nog väldigt vanligt! Skulle också skilja mig då, det känns totalt själsdödande att leva så
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Té-ess) skrev 2021-11-01 09:36:19 följande:
    Ja. Var går gränsen för otrohet och misshandel tycker du?
    Det vet jag inte, det får man väl känna efter om det skulle hända. Otrohet behöver inte vara fysisk, svek är också allvarligt. Misshandel är lättare, ett slag är ett slag. Psykisk misshandel är svårare, men om man som oss levt ihop i många år, så skulle jag upptäcka det ganska fort tror jag. 

Men som sagt, jag har inga skarpa gränser. Allt beror på omständigheterna. 
  • Anonym (hopp)
    Anonym (Té-ess) skrev 2021-11-01 09:23:49 följande:

Förhoppningsvis skulle även kärleken vara slut om jag ville skiljas. Men för mig är kärleken till min partner villkorad av en hel massa saker som handlar om hur vi är mot varandra och hur våra värderingar stämmer överens. Om han skulle bli kriminell tex, eller aktiv och öppen nazist eller aktiv i SD, om han skulle misshandla mig och/eller barnen, om han blev missbrukare. Men det finns även lite mindre saker som skulle kunna föranleda skilsmässa, som att vi inte längre har roligt eller trivs tillsammans, att kärleken tog slut mellan oss så att stämningen i hemmet inte var bekväm och kärleksfull längre. 
  • Mimosa86

Om relationen är mer en belastning än en vilsam och givande tillvaro.

Jag skulle aldrig tillåta att jag blev utbränd för att min man inte skulle ta sitt ansvar av familjelivet, hem och sociala relationer. Då skulle kärleken från min sida dö.

• Anonym (Otrohet)

Otrohet är det enda jag kommer på nu. Så ja, otrohet. Det skulle jag aldrig förlåta.

• Anonym (Ingenting)

Ingenting tror jag, Jag och hon har varit med om för mycket tillsammans :)
    Plus att hon är den vackraste jag vet :)

Svar på tråden Vad skulle kunna få dig att skilja dig från den du älskar?