• Anonym (nyfiken)

Någon som jobbar inom byggproduktion?

Hej!

Finns det ngn här på familjeliv som jobbar inom byggproduktion? Jag funderar på att omskola mig och gå den 2-åriga utbildningen byggproduktion på KTH. Jag har hört att man efteråt kan jobba som projektör i BIM och CAD exempelvis. Jag har jättedålig koll på både branchen och dessa program, finns det ngn som jobbar med det här och vill svara på några frågor?

Hur är det att jobba som tjej i byggbranschen? Om du är man kanske du ändå sett och hört ngt från kvinliga kollegor.
    Hur svårt är det att få jobb efter utbildning om man är en social och normalsmart tjej som bytt riktining och är 39 år när man är nyutexaminerad?
    Hur svårt är det att arbeta i dessa program? Och är det kul? Finns det kreativa inslag när man gör en ritning?
    Hur ligger löner? Och hur snabbt kommer man upp i lön?
    Vad jobbar du med och vad är roligast med ditt jobb? Är det stressigt/mkt övertid? Jobbar ni mkt ute på fält eller är det kontor/hemifrån som gäller?

Anledningen att jag vill byta riktning är att jag inte har en färdig utbildning och därför känner att jag aldrig får möjligheten att ta ett steg upp, fastnar i admin uppgifter och känner inte att jag är konkurrenskraftig på arbetsmarknaden när jag inte har en utbildning. Jag vill gärna ha ett roligare jobb med mer ansvar och en högre lön. Jag skulle älska att jobba som arkitekt men skulle tyvärr aldrig komma in på den utbildningen.

• Svar på tråden Någon som jobbar inom byggproduktion?
  • Anonym (nyfiken)

Någon?

Svar på tråden Någon som jobbar inom byggproduktion?