• Tåmteluva

    Varför finns det en särskild pappagrupp?

    Varför finns det en särskild pappagrupp?

    Varför finns det ingen mammagrupp? Eller är det kanske så att sajten främst vänder sig till kvinnor? Hur har man då tänkt att män skall blir mer engagerade?

    Enligt min mening förstärker det bilden av att mannen 2021 fortfarande får vara med på ett hörn i familjefrågor. Som pappa till två söner känner jag mig bjuden med armbågen.

    Detta är enligt min mening ett mycket tydligt exempel på att BÅDE män och kvinnor upprätthåller gamla förlegade könsnormer.

  • Svar på tråden Varför finns det en särskild pappagrupp?
  • Forumvärd
    Tåmteluva skrev 2021-11-02 14:30:39 följande:

    Varför finns det en särskild pappagrupp?

    Varför finns det ingen mammagrupp? Eller är det kanske så att sajten främst vänder sig till kvinnor? Hur har man då tänkt att män skall blir mer engagerade?

    Enligt min mening förstärker det bilden av att mannen 2021 fortfarande får vara med på ett hörn i familjefrågor. Som pappa till två söner känner jag mig bjuden med armbågen.

    Detta är enligt min mening ett mycket tydligt exempel på att BÅDE män och kvinnor upprätthåller gamla förlegade könsnormer.


    Hej hej!

    Pappagruppen kom till för rätt längesedan då män inte var inne på FL i någon högre utsträckning. Tanken var väl att de skulle kunna hitta varandra i en forumdel där bara pappor kunde svara. 
    Idag så finns ni män i alla delar av forumet så kanske har pappagruppen har gjort sitt.
Svar på tråden Varför finns det en särskild pappagrupp?