Cerklage , haft sex med kondom..
Cerklage är alltså ungefär att man syr ihop livmodetappen för att undvika sena missfall eller att man föder för tidigt.
Förra graviditeten fick jag akut cerklage, det var ganska osäkert om det skulle hålla men det höll hela resten av graviditeten.
Nu fick jag förebyggande i vecka 16. Är i vecka 26 nu och allt har sett bra ut hittills på kontrollerna, livmodertappen är fortfarande ganska lång och sluten.
Förra veckan , lite mer än 2 månader efter jag fick cerklaget provade jag och min kille att ha sex och sen har vi haft det två gånger till, alla gånger med kondom pga infektionsrisken.
Har inte blödit eller så och allt känns som vanligt men är lite orolig såklart. Ska fråga vid nästa kontroll men det är inte förrän om flera veckor.
När jag hade akut cerklage fick jag inte ha sex alls. Nu när jag ge förebyggande är jag faktiskt lite osäker , har ärligt talat inte vågat fråga eftersom jag har tyckt det är pinsamt men har läst om det en del och det verkar som att det oftast är ok när det har gått ett tag efter cerklaget sattes och om man använder kondom.
Nån mer som jag haft cerklage (akut eller förebyggande)? Hur har det varit för er? Var det väldigt dumt av mig att göra det utan att fråga läkare innan?
Tyvärr har det varit lite sämre mellan mig och killen när vi inte hade sex alls ,vet att man kan göra annat men han gillar inte det så mycket tyvärr .. så till slut provade vi.