• Aama79080

    Gravid lutinus blödning

    Hej! Jag har genomgått IVF och fick i tisdag ett plus på stickan. Så himla glad och tacksam! Jag tar fortfarande lutinus 3ggr/dag och de har börjat komma ut lite beige/brun/rosa-aktiga vilket gör mig så orolig?. Jag är nu i vecka 4+3 (alltså v5). Är det vanligt att få såhär efter att ha hållt på med lutinus i snart 3v då mitt äggplock var? Jag har inte ont på något sätt och inga jättetydliga graviditetssymptom heller för den delen, lite ilningar mot ljumskarna samt illamående ibland (det kommer och går). Pratat med både Falun och mitt lokala sjukhus och de säger att det är väldigt svårt att veta men att lutinus absolut påverkar slemhinnorna, de skrev ut så att jag ska ta lutinus i 4veckor till?? någon i samma sits? ??

  • Svar på tråden Gravid lutinus blödning
  • hejhejfrej

    Hej! Grattis till plusset! Jag är nu i v 9+6 och har haft bruna (ibland röda) flytningar var och varannan dag sen jag plussade (tar också Lutinus). Jag fick dessutom en gång en stor röd blödning med stora klumpar. Trots detta har jag sett bebisen på UL med normal hjärtaktivitet och tillväxt två gånger. Hoppas innerligt att allt går bra för dig och din bebis! 

  • Calliope

    Jag tror inte att du behöver vara orolig. Slemhinnorna blir lätt sköra och irriterade med lutinus och det är vanligt att det kommer blodblandade flytningar. Jag fick det när jag gjorde mina behandlingar och graviditeterna gick bra.

  • Aama79080

    Tack snälla ni för svar. Detta är första IVF:en och jag är så himla tacksam att det verkar ha gått på första insättningen? försöker tänka att ?Allt som händer nu går ändå inte att påverka? men det är så svårt och man analyserar ju ALLT! Glad för er skull också, kramar!

Svar på tråden Gravid lutinus blödning