Anonym (Jaha) skrev 2021-11-04 14:33:46 följande:
Gravid 5+ 2 idag och började blöda.
Ingen smärta, inga klumpar men fyllt en halv binda ungefär
Bm tror det är mf. Jag frågar hur man vet det? Ska jag ta ett test el ul?
Fick svar att jag nu ska avvakta 2 v göra ett nytt test i v 7+2 är det positivt kan man isf göra ul
Någon som varit med om liknande? Känns som 2 jobbiga veckor. Borde inte mf kunna konstateras tidigare?
Jag har haft totalt tre missfall. Det första kändes inte alls och jag blödde heller inga klumpar. Jag pratade med min BM och fick därigenom ta blodprov med två dagars mellanrum för att kunna jämföra HCG. Mellan proven hade HCG minskat och missfall kunde därmed konstateras.
Det kan dröja länge innan HCG försvinner ur kroppen likväl som det för vissa går snabbt. Vid mitt första missfall tog jag gravtest nästan en månad efter den första blödningen men det var då positivt, Vid kontroll hos BM fick jag besked om att de trodde att det varit en tvillinggraviditet där det ena fostret stötts ut genom missfall och det andra nu fanns kvar. Någon vecka senare började jag dock blöda igen och fick ännu ett missfall. Efter det dröjde det bara en vecka innan gravtestet visade negativt.
Har du tidigare gjort något digitalt test med veckoindikator från cb? Om inte kanske du kan göra det med morgonurin imorgon, vänta en vecka och därefter ta ett nytt test. På så vis kan du lättare se om antalet veckor minskar eller ej och du slipper tyda streck på ett vanligt gravtest.
Uppdatera gärna om hur det går, tills vidare håller jag tummarna för dig och för att det inte är missfall!