• Attackgrisen

    Missfall?

    Hade mens för en vecka sedan. (Kom dagen den var beräknad och slutade som vanligt, inget annorlunda som stack ut)

    Tog spontant ett gravtest min sista mensdag (dag fem) som visade svagt positivt. Tog ett digitalt som visade 1-2 veckor.

    Detta var i Lördags(5 dagar sedan)

    Tog ett till digitalt för två dagar sen som visade 1-2 veckor.

    Idag tog jag ett till som visade inte gravid. Dock inte morgonurin utan hade kissat ett par timmar tidigare.

    Är det kört eller finns det en chans att det är en bebis i magen?

    Alla stickor som jag tagit har varit väldigt svaga, knappt synbart.

    Kan hcg nivåerna spöka såhär tidigt?

  • Svar på tråden Missfall?
  • svansmamman
    Attackgrisen skrev 2021-11-04 18:35:29 följande:

    Hade mens för en vecka sedan. (Kom dagen den var beräknad och slutade som vanligt, inget annorlunda som stack ut)

    Tog spontant ett gravtest min sista mensdag (dag fem) som visade svagt positivt. Tog ett digitalt som visade 1-2 veckor.

    Detta var i Lördags(5 dagar sedan)

    Tog ett till digitalt för två dagar sen som visade 1-2 veckor.

    Idag tog jag ett till som visade inte gravid. Dock inte morgonurin utan hade kissat ett par timmar tidigare.

    Är det kört eller finns det en chans att det är en bebis i magen?

    Alla stickor som jag tagit har varit väldigt svaga, knappt synbart.

    Kan hcg nivåerna spöka såhär tidigt?


    När man testar med gravtest tidigt i graviditeten är det generellt viktigt att man testar med morgonurin, jag tänker därför att du nog kan bortse från det digitala test som visat negativt. Om jag var du skulle jag vänta till imorgon lördag, allra helst tisdag, och då ta ett nytt digitalt test med veckoindikator med morgonurin. Testet borde då visa gravid 2-3 veckor. Det kan givetvis vara en normal graviditet om än det digitala testet inte visat fler antal veckor efter 7-10 dagar men min erfarenhet med tre missfall i bagaget är dock att testerna generellt ska öka med en veckas mellanrum - annars har något varit fel. 

    Det framgår ingenstans när din senaste ÄL var så det är svårt att ge några tips eller råd i övrigt. Om mensen kom efter "rätt" antal dagar efter ÄL skulle min gissning vara att blödningen som kom var ett missfall, jag hoppas dock att jag har fel.

    Uppdatera gärna om hur det går så håller jag tummarna för dig tills dess! 
Svar på tråden Missfall?