• Mizzyz

    Va jag gravid?

    Har två barn sen innan, går på p piller men missat något, känt vissa grav symptom o tog test häromdagen, negativt sen fick jag blödning o detta kommer ut? ?äcklig? bild. Är de bara mens eller har jag fått missfall ????

  • Svar på tråden Va jag gravid?
  • svansmamman
    Mizzyz skrev 2021-11-04 21:25:39 följande:

    Har två barn sen innan, går på p piller men missat något, känt vissa grav symptom o tog test häromdagen, negativt sen fick jag blödning o detta kommer ut? ?äcklig? bild. Är de bara mens eller har jag fått missfall ????


    Det är inte ovanligt att det, förutom blod, även kan komma ut slemhinna i samband med mens likväl som det vid missfall inte behöver komma ut annat än blod. Så jag skulle säga att det inte är möjligt att säga om det är mens eller missfall. Men med tanke på att du tagit gravtest som visade negativt skulle min gissning vara att det bara är mensen. Symptom för graviditet kontra mens är i mångt och mycket lika så det du känt kan mycket väl bero på mensen. 
  • Mizzyz

    Tack för svar, de är bara att inte kändes som en mensblodklump, o ser ju sjukt konstig ut. Därav man undrar. ????.

  • syntharen

    Här hade det ju varit bra med en varning för äckelmagade personer (inte jag själv dock), inte alla som vill se blodiga slembitar liksom

Svar på tråden Va jag gravid?