• madame8790

    Graviditetsdiabetes v39

    Fick av en underlig anledning diagnosen diabetes nu när bm tvingade mig göra en sockerbelastning i v 36.

    Den visade gravdiabetes. Sagt och gjort, jag fick tid till specmvc och började sticka mig.

    dock är alla mina värden bra mellan 4,4-6,0 beroende på när jag sticker mig.

    De gjorde tilläggsultraljud också och läkaren sa att bebis väger 2800g och att jag med största sannolikhet inte har någon diabetea.

    hon saa också att testet är gjort för att göras i v 28 och inte v 36 då det kan visa fel.

    Ändå tvingas jag dras med blodprover varje dag och tvingar mig själv att hålla koll på vad jag äter och innte.

    Nu dock, har jag gått ner i vikt. Pga maten jag äter.

    så det är moment 22.

    Jag fick lite smått panik igår och stekte en panerad snitzel med potatis för att kunna få i mig tillräckligt med kalorier vilket jag inte verkar få av maten jag annars tvingas äta pga blodsockret.

    Vad göra??

    jag är ju i v 39 och funderar skarpt på att skita totalt i blodsockret då det inte var högre än 6.0 igår efter potatis m schitzel.

    och när jag tog en Dextrosol för att testa hur blodsockret skulle reagera på det fick jag 5.2..

  • Svar på tråden Graviditetsdiabetes v39
  • Kvinna1989

    Jag hade graviditetsdiabetes (födde nyss alltså den 18 sept ) och jag hade mycket högre blodsocker än du, dina är ju bra och normala!

    Vad var dina blodsocker när du gjorde testet då som gjorde att du fick diagnosen?

  • madame8790

    Ah, välkommen i nyförlöst-klubben då! Min bebis ville ut redan 7/11. Han var stor, 4000 exakt.

    Så nu slipper jag hålla på m blodsockret. Det låg bra på bebis också de två ggr nu som de kollat det.

    jag hade druckit coca cola dagen innan jag gjorde belastningen. Tänkte mig inte för..

  • madame8790

    Glömde skriva att det visade 10,2 i blodsocker.

    sedan dess kostbehandlad med maxvärde på 6,2 som högst. Bebis mår också bra med normala värden.

  • Kvinna1989
    madame8790 skrev 2021-11-08 02:43:04 följande:

    Ah, välkommen i nyförlöst-klubben då! Min bebis ville ut redan 7/11. Han var stor, 4000 exakt.

    Så nu slipper jag hålla på m blodsockret. Det låg bra på bebis också de två ggr nu som de kollat det.

    jag hade druckit coca cola dagen innan jag gjorde belastningen. Tänkte mig inte för..


    Grattis!! :) Det var en stor pojke de .
Svar på tråden Graviditetsdiabetes v39