Gällande kön på andra barnet
Hej!
Har en dotter sedan tidigare, är gravid i vecka 21 och fick veta att det troligen blir en flicka till. Rutinultraljudet var förra veckan och jag var säkert på att jag skulle få en av varje, dvs att bebisen skulle vara pojke. Jag är fortfarande lite chockad och har svårt att föreställa mig hur det blir med ännu en flicka, sörjer tyvärr pojken jag aldrig kommer få. Det låter sjukt och jag har mycket skamkänslor men djupt i hjärtat känner jag så. Min dotter är mitt allt men ändå har jag svårt att föreställa mig livet om några månader. Jag går med ständig oro just nu, full av hormoner och konstiga tankar, jag behöver skriva av mig samt få syn av andra föräldrar för att inte ätas upp av mina tankar.
Ni som barn av samma kön, skriv gärna era erfarenheter, förväntningarna ni hade och hur det blev i verkligheten sedan. Hur anknytningen till andra barnet var och hur stora syskonet accepterade den lilla.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-06 13:35
Känner mig också avundsjuk på andra som har fått en av varje och tror att de har det väldigt bra, återigen vet jag inte varför jag tänker så eller varför mina känslor är så starka. Jag vill bara glädjas åt min friska bebis i magen oavsett och skippa alla tankar men jag klarar inte av det just nu.