• Tobi77

Sex med annan i förhållande

Tänkte fråga om jag är ensam!

Jag 44 år med glimten i ögat lever sedan 18 år i ett bra förhållande!

Tänker på sex med andra kvinnor!

Är det fel på mig?

Tänker kvinnor i förhållande på sex med andra män?

Är det ngn som tagit steget ut!?

• Svar på tråden Sex med annan i förhållande
  • Anonym (Jelly)

Kan bara svara för mig och vänner jag pratat med, men jag tänker absolut på andra män även fast jag är i ett förhållande.

Är inte van vid att vara i ett förhållande så blev lite ?förvirrad? i början när jag insåg att jag inte kunde göra som när jag var singel haha.

Men jag tänker på det ofta, är också en som tänder mycket på det förbjudna.

Men, har man tagit det steget så kan man inte gå tillbaka så det är inget jag kommer att gå vidare med mer än att tänka på det.

Annars kanske det hade varit en idé att testa lite nya saker med din partner? Något nytt inom sex eller prata om öppet förhållande? Eller bara fantasin om det.

Det är alldeles säkert måååånga som tänker på det men många av dom vill inte ta steget då det förstör förhållandet. Man riskerar allt man byggt upp ihop.

Så prova försök rädda det du har istället och försök komma på något nytt ni kan hitta på inom sex :)

• Anonym (KnullaGerDigLugn)

Beror på hur er relation ser ut, ifall du har en hög libido så kan det vara nödvändigt att du vänder din sexuella ansträngning någon annanstans, dessutom så behöver män det... vi är liksom gjorda för att ha en jakt annars försvinner en del av vår identitet.

Det bästa är om man är öppen om vad man behöver och att ta det försiktigt med en partner, få denna att förstå att sex är viktigt för dig men det är just det.. sex.

Varför vi väljer att vara 'otrogna' är för att inte skada den man är med (därav tystnad kring detta) men också för att vi behöver det. En del löser det med öppna förhållanden och dylikt men tyvärr så är det en balansgång man behöver levitera sig till och då är det oftast att man är otrogen för att man tror att detta är en lösning tillfälligt vilket det är men inte i längden, så det bästa är att vara öppna om det och om partnern inte kan se ditt behov som viktigt så är det dags att gå vidare.

Sex är en del av oss precis så som det är att ha ett liv och ett drift i vår vardag, utan det så skulle inte ett förhållande vara möjligt.

Två alternativ:
    1) Var öppen med din partner, prata och diskutera och försök få henne att förstå att du behöver detta, kanske inkludera henne?

2) Var otrogen, om du väljer detta så var medveten om att med tiden så är detta riskfyllt och kan göra att du förlorar din partner/tillit/materiella egendomar. Men kom ihåg att det är ett behov, du är inte ett monster.

• Anonym (Jelly)
    Anonym (KnullaGerDigLugn) skrev 2021-11-07 06:53:23 följande:

Beror på hur er relation ser ut, ifall du har en hög libido så kan det vara nödvändigt att du vänder din sexuella ansträngning någon annanstans, dessutom så behöver män det... vi är liksom gjorda för att ha en jakt annars försvinner en del av vår identitet.

Det bästa är om man är öppen om vad man behöver och att ta det försiktigt med en partner, få denna att förstå att sex är viktigt för dig men det är just det.. sex.

Varför vi väljer att vara 'otrogna' är för att inte skada den man är med (därav tystnad kring detta) men också för att vi behöver det. En del löser det med öppna förhållanden och dylikt men tyvärr så är det en balansgång man behöver levitera sig till och då är det oftast att man är otrogen för att man tror att detta är en lösning tillfälligt vilket det är men inte i längden, så det bästa är att vara öppna om det och om partnern inte kan se ditt behov som viktigt så är det dags att gå vidare.

Sex är en del av oss precis så som det är att ha ett liv och ett drift i vår vardag, utan det så skulle inte ett förhållande vara möjligt.

Två alternativ:

1) Var öppen med din partner, prata och diskutera och försök få henne att förstå att du behöver detta, kanske inkludera henne?

2) Var otrogen, om du väljer detta så var medveten om att med tiden så är detta riskfyllt och kan göra att du förlorar din partner/tillit/materiella egendomar. Men kom ihåg att det är ett behov, du är inte ett monster.

Håller absolut med om att sex är viktigt i ett förhållande, jag hade lämnat om jag inte hade fått vad jag hade behövt. Så ifall det skulle handlat om att dom inte har sex eller ifall han inte får ut vad han vill i sitt sexliv så är det bättre att lämna ifall hon inte vill ha ett öppet förhållande. Och då behöver han också vara ok med att hon också ligger med andra såklart.

Men det du säger om hur viktigt det är för män, det är lika viktigt för kvinnor, tro mig.

Och vi är bokstavligt talat byggda för det haha. Klitoris är det enda ?organet? som inte har någon annan funktion än att njuta.
  • Tobi77

Tack för era god råd.

Klart man inte vill sumpa ett bra förhållande!

Det blir tänka om

Tack ????

• Anonym (sådär)
    Tobi77 skrev 2021-11-07 00:10:12 följande:

Tänkte fråga om jag är ensam!

Jag 44 år med glimten i ögat lever sedan 18 år i ett bra förhållande!

Tänker på sex med andra kvinnor!

Är det fel på mig?

Tänker kvinnor i förhållande på sex med andra män?

Är det ngn som tagit steget ut!?

Beror på vad du menar...

Det är inte fel på dig för att du TÄNKER på sex med andra kvinnor

Det är jävligt fel på dig om du på allvar tänker agera på det, svika och förnedra din partner och riskera att fucka upp livet för era barn.

Men detta är FL och här är det full av människor som gjort det du tänker göra så och syftet med din tråd är att få höra att det är ok att göra så mot din familj så det ska kännas lättare så kommer du garanterat få medhåll för det.
Svar på tråden Sex med annan i förhållande