Måste fatta ett beslut imorgon hjälp!!!!
Har en fråga till er.
Jag har ett jobb som jag trivs med dock ibland el ofta lite för lite att göra så man väntar ut tiden.
Vi är 3 st som jobbar ihop på ett stort företag har jobbat där i 4 1/2 år sedan.
Nu e d så att jag blivit erbjuden ett annat jobb med samma arbetsuppgifter men mer att göra 3000 kr mer I lön.
Det är 15 min längre resväg enkel resa.
Jag har velat 1 v nu och måste ge svar imorgon.
I min nuvarande grupp e den ena väldigt mycket tänker på sig själv kan tex dra ut min skrivbordslampa utan att fråga för att själv ladda sin mobil, byter radiokanal utan fråga oss andra två småsaker egentligen. Hon vill även få vår tredje kollega att byta rum för att kunna få dit sin gamla kollega.
Iaf jag var och hälsa på jobbet som jag tvekar på och träffa gruppen jättetrevliga allihop.
Det jag velar över är väl att jag trivs och livrädd för hamna där jag inte trivs. Man vet vad man har men inte vad man får.
Nya jobbet erbjöd tillsvidareanställning direkt om d känns tryggare för mig.
Pratade med nuvarande chef i fredags och förklara mitt erbjudande och hörde om d går att göra nåt åt min lön där jag är nu men där fick jag inget direkt svar.
Min kollega jag jobbar med hon får 3000 mer än mig för exakt samma uppgifter och då e jag den som alltid ställer upp och hjälper till överallt och hon muttrar så fort d e nåt nytt..
Hur hade ni gjort?
Hur ska jag tänka ?