• Hejsaa­ansvej­saaan1­23
    Sun 7 Nov 2021 11:49
    1646 visningar
    2 svar
    2
    1646

    Hur sent plussade ni?

    Hej, nu har jag en fråga då jag testade negativt. Min mens slutade den 13/10 och min menscykeln är på 24 dar dom senaste fem månaderna (gick på ppiller innan). Då skulle min ägglossning vara den 19/10 och jag hade oskyddat sex den 15/10. Den 26 och 27/10 hade jag en liten mens som knappt var ett fullt trosskydd och var rosaaktig. Min mens skulle ha kommit den 2/11 men idag är det den 7/11 och har fortfarande inte fått min mens men testa mig igår och då var det negativt. Kan den lilla blödningen den 26-27 vart min mens eller hur sent plussade ni?

  • Svar på tråden Hur sent plussade ni?
  • Sun 7 Nov 2021 15:43
    #1

    Är du helt säker på att ÄL skedde det datum du skriver? Om ja är det svårt för någon här att svara på om blödningen du haft var mens eller ej. De gånger jag plussat har jag alltid gjort det senast vid BIM, om testet inte varit positivt vid BIM har det antingen berott på att jag räknat fel på ÄL eller att jag inte varit gravid. Jag har en cykel på 24 dagar.

    Det finns givetvis de som plussar först efter BIM, men det är relativt ovanligt vad jag förstår.

  • Sun 7 Nov 2021 19:27
    #2

    Jag plussade sent, bim+5. Men tack vare natural cycle så vet jag att min ÄL är lite senare än ?normalt? så jag tror att det är därför jag fick mitt plus senare. Enligt min barnmorska så är det vanligaste att plussa när mensen uteblivit. Alltså bim eller efter bim!

Svar på tråden Hur sent plussade ni?