• Sofiiakarin

    Zonterapi och fertilitet

    Hej!

    Jag och min man har en son på 2 år. Vi vill jätte gärna få ett syskon till honom. Sist tog det 6 månader, så inte lång tid. Vi båda är 30. Friska. Jag äter kosttillskott, magnesium, zink, Dvitamin, omega, nattljusolja. Jag gör det inte bara för att bli gravid utan att må bra. Vi har nu försökt i 5 månader. Inte helt maniskt utan haft sex innan o på ägglossning.

    Nu till saken. Jag går på massage hos en kvinna. Hon kan mycket om kropp o själ. Började prata med henne om att vi ville ha fler barn. Och frågade henne om zonterapi som jag vet hon utför. Hon sa att vi kunde testa o se. O att hon har haft tjejer som blivit gravida efter zonterapi.

    Första besöket, gjorde svinont. Ajajaj. Jag skrev typ. Men var skönt på vissa ställen. Hon tryckte på hypofysen bla, o livmoder, äggstock, äggledsre osv osv. Kändes skönt efteråt. Kände mig avslappnad. Hade ett par dagar till mens. Vaknade en natt av en sån smärta. Kände med handen om det var blött... Blod i sängen. Gick på toaletten o det var mycket. Jag låg i fosterställning den natten för jag hade sån hemsk mensvärk. (jag har inte mensvärk mer än lite molvärk precis när den kommer)

    Det måste ha med zonterapin att göra. Som en utrensning... Så sjukt. Gick tillbaka till henne o berättade. Hon blev glad (haha). För att det betyder att min kropp verkligen svarar på behandling.

    Nu till saken. Någon eller några... Som har erfarenhet. Eller som vill följas åt? :) gärna inte någon uppläxning om att detta inte funkar osv.. Alla är vi olika.

  • Svar på tråden Zonterapi och fertilitet
  • CamSve

    Hej!

    Ingen erfarenhet men blev nyfiken efter jag läst din post och funderar på att boka in ett zonterapi-beh.

    Försökt med syskon sen våren/sommaren -19.

  • Sofiiakarin
    CamSve skrev 2021-11-12 09:58:58 följande:

    Hej!

    Ingen erfarenhet men blev nyfiken efter jag läst din post och funderar på att boka in ett zonterapi-beh.

    Försökt med syskon sen våren/sommaren -19.


    Det tycker jag du ska göra. Läst måååånga artiklar om det. Äter du kosttillskott? Hur lång tid tog det att få första barnet? Har du sökt hjälp inom vården, eller försöker ni lösa det utan vård? :)
Svar på tråden Zonterapi och fertilitet