• FruPea

Hur förbereder du dig på att bli gravid?

Äntligen dags att börja försöka så ni som redan varit gravida eller försöker bli - har ni förberett er på något särskilt sätt? Tränar mer, tagit bort socker och/eller alkohol ur kosten? Kanske gått ner några kilo eller bara ätit mer hälsosamt? Finns det någon kost som gynnar/missgynnar att man blir gravid?

• Svar på tråden Hur förbereder du dig på att bli gravid?
  • Gasellen87

Inget förutom att jag äter multivitaminer med folsyra.(vilket jag iofs gjort i många år. Dricker dock sällan/aldrig alkohol, rör på mig regelbundet, röker/snusar inte, äter redan ganska bra kost osv. Väntar fjärde barnet nu som är en hoppsan. Tror inte man ska ändra så mycket om man lever ?normalt? då det inte är det som är avgörande för en graviditet ska bli till :)

• Madelen21

Hej

Jag och min pojkvän försöker få ett gemensamt barn.

Jag har 4 barn sedan innan. Förbereda mig gör jag väl inte mer än att jag tar äl test. Med tidigare barn tog jag å testa rosenrot å så drack ja bisolvon. Ja hostmedicin.

Det gör att flytningarna blir mer rinnig å lättare att bli gravid. Jag är 37 år och han är 10 år äldre och vi längtar så mycket båda två efter ett kärleksbarn ?

• nomina

Jag har slutat helt att dricka kaffe, tar folsyra. Är normalviktig och försöker röra på mig regelbundet, äta varierad kost.

Svar på tråden Hur förbereder du dig på att bli gravid?