• Anonym (Ledsen)

Gravid men vet ej om jag vill behålla

Jag plussade för någon vecka sedan, graviditeten är inte planerad försökt använda "säkra perioder" vilket funkat i 5 år tidigare.

Jag har en ny partner, barn har jag sedan tidigare han har inga men tidigare sagt att han vill ha medan jag hela tiden sagt att jag inte vet, från att jag plussade så känner jag bara ångest.

Känns som allt jag byggt upp nu dras bort från mig. Samtidigt finns det en del av mig som planerar för en bebis till nästa år och ser fram emot det, men flera gånger i veckan vill jag ringa gyn och boka tid för abort.

Jag har lite äldre barn så småbarnsåren är över, inga strul på nätterna, dom är rätt så självständiga och mitt ena barn har sagt att hen inte vill bo hos mig om jag skaffar fler barn.

Kommer mina barn känna att jag väljer bort dom om jag behåller barnet? Har så mycket tankar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-12 06:24
    Sen finns det en del av mig som säger jag borde vara tacksam att jag är gravid, det finns många där ute som kämpar och som får missfall eller inte kan bli gravida.

• Svar på tråden Gravid men vet ej om jag vill behålla
  • Anonym (S)

Boka en abort. Du ska inte behålla bara för att andra har det svårt. Du har ett bra liv som funkar smidigt, du har en ny partner, det finns ingen anledning att fu**a upp det nu. Om du verkligen vill ha fler barn kan du försöka om något år, men just nu är inte rätt läge. Och att få så stor ångest är en signal du ska ta på allvar.

• Anonym (xxx)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-11-12 06:23:08 följande:

Jag plussade för någon vecka sedan, graviditeten är inte planerad försökt använda "säkra perioder" vilket funkat i 5 år tidigare.

Jag har en ny partner, barn har jag sedan tidigare han har inga men tidigare sagt att han vill ha medan jag hela tiden sagt att jag inte vet, från att jag plussade så känner jag bara ångest.

Känns som allt jag byggt upp nu dras bort från mig. Samtidigt finns det en del av mig som planerar för en bebis till nästa år och ser fram emot det, men flera gånger i veckan vill jag ringa gyn och boka tid för abort.

Jag har lite äldre barn så småbarnsåren är över, inga strul på nätterna, dom är rätt så självständiga och mitt ena barn har sagt att hen inte vill bo hos mig om jag skaffar fler barn.

Kommer mina barn känna att jag väljer bort dom om jag behåller barnet? Har så mycket tankar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-12 06:24
    Sen finns det en del av mig som säger jag borde vara tacksam att jag är gravid, det finns många där ute som kämpar och som får missfall eller inte kan bli gravida.

Jag förstår inte hur vissa människor tänker. Ny relation, barn sedan tidigare, barn som inte vill  bo hos dig om gen får syskon, känna att man är klar med småbarnstiden. Ändå tar du inte ansvar för att skydda dig. 

Och sedan, det där med att andra inte kan få barn, det har ju inget med dig att göra, varför ens blanda in det? Skulle det vara ett argument för att föda ett barn?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (xxx) skrev 2021-11-12 08:07:38 följande:

Jag förstår inte hur vissa människor tänker. Ny relation, barn sedan tidigare, barn som inte vill  bo hos dig om gen får syskon, känna att man är klar med småbarnstiden. Ändå tar du inte ansvar för att skydda dig. 

Och sedan, det där med att andra inte kan få barn, det har ju inget med dig att göra, varför ens blanda in det? Skulle det vara ett argument för att föda ett barn?

Det är nu jag är gravid som jag inser hur jag känner, jag trodde jag kunde tänka mig ett barn till därför vi inte varit 100% med skydd. Angående mitt barns känsla om att ej vilja ha ett syskon tänker jag kanske ändras den dagen dom får ett syskon.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-11-12 08:28:37 följande:
    Det är nu jag är gravid som jag inser hur jag känner, jag trodde jag kunde tänka mig ett barn till därför vi inte varit 100% med skydd. Angående mitt barns känsla om att ej vilja ha ett syskon tänker jag kanske ändras den dagen dom får ett syskon.
    Vad säger din nya, är han också med på att skaffa barn nästa år?
  • Anonym (Beklagar att detta hänt dig!)

"tidigare sagt att han vill ha"

"från att jag plussade så känner jag bara ångest."

"flera gånger i veckan vill jag ringa gyn och boka tid för abort."

"Sen finns det en del av mig som säger jag borde vara tacksam att jag är gravid, det finns många där ute som kämpar och som får missfall eller inte kan bli gravida."

Ni måste vara 2 om att vilja. Vad jag kan urskilja här så är det ganska tydligt att du inte vill, åtminstone inte just nu, och jag tror du ska lyssna på mer på dig själv för du känner dig bäst och det måste bli rätt för dig. Annars kan det inte bli rätt för barnet eller killen heller...

Och! Detta kommer låta så fel, men sluta tänka på andra. Tacksamhet har inte med detta och göra, du är inte otacksam för att du gör abort.

Litet tillägg här.. Även om det är viktigt att ta sig tiden att tänka igenom sitt beslut så vill jag även be dig att inte vänta för länge. Ju längre man går ju mer är människan designad att vilja behålla pga hormoner osv,se till att göra beslutet klarttänkt och baserat på vad du vill. I slutändan är det din kropp.

Svar på tråden Gravid men vet ej om jag vill behålla