• UlrikaLagunoff

    Ljusrosa på pappret men starkt plus

    Jag plussade i onsdags (ca Bim+2) och det kom upp direkt! Efter det har jag haft ljusrosa & ljusbrunt på pappret när jag torkar mig, pyttelite, men det oroar mig ändå. Tog ett test imorse och det var starkt plus, bifogar bild.

    Kan det vara ett missfall på gång trots att testet visar så starkt?

  • Svar på tråden Ljusrosa på pappret men starkt plus
  • Jag är bara jag

    Det går tyvärr inte säga i förväg. Det är dock många inkl. jag själv som har haft ofarliga blödningar som gravida. Det bästa du kan göra är att boka ett VUL v.8 för att få klart besked.

  • svansmamman
    UlrikaLagunoff skrev 2021-11-12 14:49:22 följande:

    Jag plussade i onsdags (ca Bim+2) och det kom upp direkt! Efter det har jag haft ljusrosa & ljusbrunt på pappret när jag torkar mig, pyttelite, men det oroar mig ändå. Tog ett test imorse och det var starkt plus, bifogar bild.

    Kan det vara ett missfall på gång trots att testet visar så starkt?


    Precis som ovanstående skrev är det inte möjligt att säga i dagsläget. Det finns de som blöder utan att det innebär missfall precis som en blödning kan innebära missfall, det är ju det som är så jobbigt. För mig personligen har ett av missfallen börjat så, ljusrosa blödning som endast synts när jag torkat mig. Efter några dagar kom blödningen igång och missfallet var ett faktum. Det dröjde ett bra tag från det att den ljusa blödningen började tills dess att gravtesten blev svagare och sedan negativa.

    Kan du inte ta ett cb digital med morgonurin och följa det därigenom med ca en veckas mellanrum? Alternativt försöka hitta en snäll BM som kan tänka sig att låta dig göra blodprov med ett par dagars mellanrum för att mäta HCG. 
  • Anonym (G)

    Som ovan skriver så kan det betyda allt eller inget. Jag har vart gravid 5 gånger och 3 av dem har jag haft allt från rosa/bruna till röda flytningar. Vid något tillfälle har det även runnit lite vid toabesök. Men av dessa tre så har jag två barn 6 och 1,5 år samt en i magen i v 26. Har en graviditet utan minsta blödning som gick bra och sen har jag ett ma i bagaget och den gången kom det inte en enda tillstymmelse till färgad flytning men fostret dog i v 12.

    Så antar det bara är att avvakta och se. På min ort har jag fått komma in i princip varje gång jag haft småblödningar och känt oro. Allt från v 6-11. Hoppas det är en ofarlig blödning.

  • UlrikaLagunoff
    svansmamman skrev 2021-11-12 16:58:07 följande:

    Precis som ovanstående skrev är det inte möjligt att säga i dagsläget. Det finns de som blöder utan att det innebär missfall precis som en blödning kan innebära missfall, det är ju det som är så jobbigt. För mig personligen har ett av missfallen börjat så, ljusrosa blödning som endast synts när jag torkat mig. Efter några dagar kom blödningen igång och missfallet var ett faktum. Det dröjde ett bra tag från det att den ljusa blödningen började tills dess att gravtesten blev svagare och sedan negativa.

    Kan du inte ta ett cb digital med morgonurin och följa det därigenom med ca en veckas mellanrum? Alternativt försöka hitta en snäll BM som kan tänka sig att låta dig göra blodprov med ett par dagars mellanrum för att mäta HCG. 


    Jag tog ett digitalt igår och det stod 2-3 v, så kan ju ta ett nästa vecka då om jag inte har börjat blöda ordentligt dvs.
  • svansmamman
    UlrikaLagunoff skrev 2021-11-12 18:31:48 följande:

    Jag tog ett digitalt igår och det stod 2-3 v, så kan ju ta ett nästa vecka då om jag inte har börjat blöda ordentligt dvs.


    Det tycker jag låter som en idé. Jag håller tummarna för att det ökar som det ska!
Svar på tråden Ljusrosa på pappret men starkt plus