• Kakan2804

    Progesteronkräm 4 dagar innan ägglossning?

    Hej!

    Jag är rädd att jag har rubbat min ägglossning denna månad. Jag har haft problem med spottings cirk 5 dagar innan mens samt en ganska kort lutealfas (10 dagar) läste då att progesteronkräm kunde hjälpa. Det stod att man kunde börja ta det på dag 12 i cykeln och det gjorde jag. Dagen efter fick jag stegring på LH och enligt NC fick jag bekräftad ägglossning på tisdagen (positivt ägglossningstest lördag, bekräftas ägglossning tisdag). Det jag undrar nu är om det kan vara så att min temp ökade för att jag tagit progesteronkräm och att min ägglossning uteblivit? Kan krämen ha lurat min kropp att jag haft ägglossning? Bör jag sluta ta krämen så jag får ägglossning eller vad tror ni? Är det kört?

  • Svar på tråden Progesteronkräm 4 dagar innan ägglossning?
  • Anonym (Felicia)
    Kakan2804 skrev 2021-11-13 02:06:59 följande:

    Hej!

    Jag är rädd att jag har rubbat min ägglossning denna månad. Jag har haft problem med spottings cirk 5 dagar innan mens samt en ganska kort lutealfas (10 dagar) läste då att progesteronkräm kunde hjälpa. Det stod att man kunde börja ta det på dag 12 i cykeln och det gjorde jag. Dagen efter fick jag stegring på LH och enligt NC fick jag bekräftad ägglossning på tisdagen (positivt ägglossningstest lördag, bekräftas ägglossning tisdag). Det jag undrar nu är om det kan vara så att min temp ökade för att jag tagit progesteronkräm och att min ägglossning uteblivit? Kan krämen ha lurat min kropp att jag haft ägglossning? Bör jag sluta ta krämen så jag får ägglossning eller vad tror ni? Är det kört?


    Jag har också haft problem med spottings. Med andra barnet försökte vi i ett helt år men så köpte jag Progesterall och blev gravid andra månaden jag tog det. Med tredje barnet började jag med det på en gång vi skulle försöka och blev gravid samma månad så jag tror verkligen att det kan fungera för oss med spottings MEN du ska inte börja innan ägglossning utan på cykeldag 14-15 (precis efter ÄL)?
  • Kakan2804

    Tack snäll för ditt svar!

    Ja då kanske denna månad är körd? Så trist när jag just läste att man skulle börja dag 12. Så konstigt?..

    Någon som vart med om att deras ägglossning blev rubbad?

Svar på tråden Progesteronkräm 4 dagar innan ägglossning?