• Jansson4

Illamående till och från?

Kan illamående komma och gå när man är gravid? Gick precis in i vecka 6,inte varit så mycket illamående alls, lite när jag är hungrig men så är det när jag inte är gravid också (inte lika ofta dock) men igår morse däremot så mådde jag mer illa, och idag har jag inte mått illa alls på morgonen, kan det vara så? Att det skiftar dag från dag?

• Svar på tråden Illamående till och från?
  • Blomma5

För mig skiftade det enormt. Kunde va sängliggandes en hel förmiddag och sedan mådde jag toppen en vecka. Illamåendet börjar gå över nu (är i vecka 13) men det smyger sig på lite lätt om jag inte har ätit på ett tag.

• Anonym (T)

Japp! Helt normalt. Jag är i v 15 och mår fortfarande illa till å från men inte lika intensivt som isigare. Började Iof inte kräkas förrän runt v 10-11 och det höll i dig till förra veckan.

• Jansson4
    KCL skrev 2021-11-13 09:06:16 följande:

Ja, det är helt normalt.

Tack så mycket för svar!
    KCL skrev 2021-11-13 09:06:16 följande:

Ja, det är helt normalt.

• Jansson4
    Blomma5 skrev 2021-11-13 09:26:21 följande:

För mig skiftade det enormt. Kunde va sängliggandes en hel förmiddag och sedan mådde jag toppen en vecka. Illamåendet börjar gå över nu (är i vecka 13) men det smyger sig på lite lätt om jag inte har ätit på ett tag.

Skönt att höra! Tack så mycket för svar! Åh längtar så mycket tills jag också är i dom veckorna, vågar inte riktigt ta in att jag är gravid förren den kritiska perioden är över :)
  • Jansson4
    Anonym (T) skrev 2021-11-13 09:36:13 följande:

Japp! Helt normalt. Jag är i v 15 och mår fortfarande illa till å från men inte lika intensivt som isigare. Började Iof inte kräkas förrän runt v 10-11 och det höll i dig till förra veckan.

Vad skönt att höra! Tack för svar! Skönt för dig att slippa kränkningarna iallafall :)
  • Anonym (Bibbi)

Absolut. För mig gick det fram och tillbaka genom hela graviditeten.

Svar på tråden Illamående till och från?