Livrädd och inte glad
Fick veta att jag var gravid för två veckor sedan. Det var inte oplanerat och gick väldigt fort. Men jag har sedan dess haft en klump i magen konstant och gråtit och haft panik, försökte förtränga det några gånger och försökt tänka positivt men sen kunde jag inte det längre och bara grät o grät. Jag är en extrem känsloperson som gråter lätt så att detta skulle va hormoner vet jag inte, känner mig som mig själv då jag ofta kan känna såhär inför stora situationer. Kom till ett stadie där jag kände att borde jag behålla det? Trodde jag ville bli gravid men allt jag önskar just nu är att det ska bli som innan. Min man tyckte de va spännande och kul att jag va gravid och han har stöttat mig med mina tankar. Men han säger även att om du mår såhär så är inget värt det, han vill ju bara se mig lycklig. Man har börjat tvivla på om man verkligen vill ha barn, eller är det det som förväntas av mig nu när jag fyller 30? Hur ska livet bli? Känner en press från samhället..
jag hade så mycket panik så jag ringde en abortmottagning och ska dit imorgon o prata. Velar mellan att fortsätta och att ta bort det. Min man har sagt att han stöttar mig men ju mer han lyssnar på mina tankar så känner han att det kanske inte är rätt just nu med barn när jag har såna tankar. Förstår att man inte mår bra av en abort heller och jag kommer få ångest av det, just nu mår jag bäst och känner mig lugn när jag tänker ?vi kanske kan ha barn om ca 2 år? . Trots att jag trodde jag ville ha barn nu. Innan jag blev gravid var min största rädsla förlossningen, nu är det det sista jag oroar mig för. Är orolig för hur livet ska bli, är vi redo för detta? Vill inte bli en sån förälder som står o skriker på sitt barn typ som man ofta ser. Är det bara jobbigt att ha barn? Någon med erfarenhet av samma tankar?