• Anonym (Single pringle)

Nybliven singel, hjälp

Hej,

Blev alldeles nyss singel för första gången på åtta år. Detta är faktiskt det allra första uppbrottet jag är med om i mitt liv. Trots att det var ett gemensamt beslut gör det så satans ont, och jag lyckas liksom vara arg och glad och ledsen och förvirrad på samma gång. Det var absolut rätt beslut och jag ångrar egentligen att vi inte gjort slut tidigare utan lät det gå så långt trots att vi inte var rätt för varandra, men undrar ändå hur fan ska man orka gå vidare och dejta nya eller ens orka sitta ensam en söndag? Hur släpper man "jag-kommer-aldrig-träffa-någon-som-kan-älska-mig-igen-ångesten?

Har nån vänlig själ tips så skriv gärna, behöver all vägledning jag kan få!

• Svar på tråden Nybliven singel, hjälp
  • Anonym (v)

Tror det kommer i olika stadier. Mitt första var yeeeay fan vad jag ska roa mig och dejta gärnet. Var kul i typ 3 minuter sen saknade jag tvåsamheten och blev desperat över att hitta någon ny. Rädsla för ensamheten. Sen när jag dejtat några grodor och vant mig vid min nya tillvaro tyckte jag det var riktigt skönt att vara ensam. Nu är jag öppen för och drömmer om en stor kärlek igen men jag orkar inte jaga efter den. Den får komma när den kommer. Sen beror såklart upplevelse också på om man skulle träffa någon snabbt. Då blir det ju annat. Fast jag tror nog alla skulle må bra av att landa efter ett uppbrott innan man ger sig in i något nytt.

Svar på tråden Nybliven singel, hjälp