• Hoppsan82

NC fortsätta tempa under graviditet?

Hej!

Jag använder appen Natural Cykles, först för att undvika graviditet och sedan för att bli gravid. Nu är jag gravid i vecka fem :)

Hur gör ni andra, fortsätter ni att ta tempen varje morgon och i så fall i vilket syftet?

Vad är det man vill se?

Appen är i gravidläge men frågar efter temp ändå.

• Svar på tråden NC fortsätta tempa under graviditet?
  • Nótt

Jag är också i vecka 5! :D Tror jag, det står även 4 +0. Har inte fattat det där riktigt :P

Just nu fortsätter jag tempa, mest för att jag fortfarande har lite svårt att tro på det haha... Kommer nog göra det någon vecka men sluta. För så fort tempen sjunker yttepytte börjar jag tänka att det är missfall på gång! Helt knas.

• svansmamman
    Nótt skrev 2021-11-18 06:53:36 följande:

Jag är också i vecka 5! :D Tror jag, det står även 4 +0. Har inte fattat det där riktigt :P

Just nu fortsätter jag tempa, mest för att jag fortfarande har lite svårt att tro på det haha... Kommer nog göra det någon vecka men sluta. För så fort tempen sjunker yttepytte börjar jag tänka att det är missfall på gång! Helt knas.

Jag har inte använt NC men tänkte bara flika in gällande det där med graviditetsveckor som förövrigt inte är helt enkelt. Att du är i vecka 4+0 innebär att du varit gravid i 4 hela veckor och 0 dagar, du är alltså inne på din femte vecka som gravid. 

Jag är gravid i vecka 9+3 (dvs jag har varit gravid i 9 hela veckor och 3 dagar) vilket gör att jag nu är inne i graviditetsvecka 10. Att säga 9+3 är lite mer specifikt men om någon skulle fråga mig hur långt gången jag är skulle jag säga vecka 10. 

Jag hoppas det var till någon hjälp och att det inte förvirrade mer än det hjälpte. Oskyldig
  • Nótt
    svansmamman skrev 2021-11-18 07:32:28 följande:
    Jag har inte använt NC men tänkte bara flika in gällande det där med graviditetsveckor som förövrigt inte är helt enkelt. Att du är i vecka 4+0 innebär att du varit gravid i 4 hela veckor och 0 dagar, du är alltså inne på din femte vecka som gravid. 

Jag är gravid i vecka 9+3 (dvs jag har varit gravid i 9 hela veckor och 3 dagar) vilket gör att jag nu är inne i graviditetsvecka 10. Att säga 9+3 är lite mer specifikt men om någon skulle fråga mig hur långt gången jag är skulle jag säga vecka 10. 

Jag hoppas det var till någon hjälp och att det inte förvirrade mer än det hjälpte. Oskyldig
    Superbra förklarat! :D Tack!!
  • Hoppsan82
    Nótt skrev 2021-11-18 06:53:36 följande:

Tack för ditt svar!

Jag tempar också just nu men är livrädd för en sänkning och att det skulle kunna vara tecken på missfall!

Jag ligger mellan 36,95-37,05

Jag är också i vecka 5 (4+3 idag)
  • Nótt
    Hoppsan82 skrev 2021-11-18 09:50:43 följande:
    Tack för ditt svar!

Jag tempar också just nu men är livrädd för en sänkning och att det skulle kunna vara tecken på missfall!

Jag ligger mellan 36,95-37,05

Jag är också i vecka 5 (4+3 idag)
    Jag fick en stigning för några dagar sen, och har sen dess legat på 36,77 rätt så exakt, idag 36,69. Vet att det är en helt normal sänkning men man blir ändå nojig :P 
  • Hoppsan82
    Nótt skrev 2021-11-18 10:53:53 följande:

Jag fick en stigning för några dagar sen, och har sen dess legat på 36,77 rätt så exakt, idag 36,69. Vet att det är en helt normal sänkning men man blir ändå nojig :P 

Ja vi får försöka att inte få panik.

Jag fick ett tidigt missfall förra månaden som spökar i tankarna, jag var i 4+2 då så den dagen har jag klarat nu i alla fall! :)

Jag blev gravid igen två veckor efter blödningen!

Jag hörde om en som hade 36,5 och ännu var gravid så det är absolut ingen oro på din temp! Vissa har lägre från början.
Svar på tråden NC fortsätta tempa under graviditet?