• mandelskrutten

Stort multinationellt företag eller mindre okänt företag? Vad för arbetsgivare föredrar ni?

Vad föredrar ni?

Jobba på ett stort välkänt multi nationellt företag i gigantisk byggnad med många interna riktlinjer eller ett mindre okänt företag?

Vad är för respektive nackdelar?

• Svar på tråden Stort multinationellt företag eller mindre okänt företag? Vad för arbetsgivare föredrar ni?
  • Tom Araya
    mandelskrutten skrev 2021-11-16 11:40:23 följande:

Vad föredrar ni?

Jobba på ett stort välkänt multi nationellt företag i gigantisk byggnad med många interna riktlinjer eller ett mindre okänt företag?

Vad är för respektive nackdelar?

En arbetsgivare som är bra för mig som arbetstagare samt är bra på det företaget avser att göra på marknaden är prioriterat för mig framför namnet.
  • Daisy28

Jag föredrar ett stort globalt företag där det finns möjlighet att byta jobb inom företaget och jobba globalt.

Sen gillar jag när det finns lite struktur, stabilitet, ordning och reda på jobbet. 

Det är kul med dynamiska småföretag,, mycket händer, man känner att man verkligen gör skilland men lite för smalt och för mycket kaos för min smak

Svar på tråden Stort multinationellt företag eller mindre okänt företag? Vad för arbetsgivare föredrar ni?