• NinaPina78

Gravid eller klimakteriet?

Hej,
    Jag är 43 år och min mens som i normala fall är regelbunden, är nu sen med 22 dagar.
    Jag har alla symtom på graviditet, dock visar testerna negativt. Jag vet hur det är att vara gravid, men vet inte hur det är att vara i klimakteriet. Och börjar komma i den åldern. 
    Någon här som kan dela med sig? Har man samma känningar som en graviditet?

Jag har känningar i nedre delen av magen, oftast varje dag. Ont i bröst och bröstvårtor. Sover oroligt, vaknar tusen gånger, vissa nätter svettas jag floder. Humörsvängningar till max. 

Jag har en bokad tid till doktorn i nästa vecka, men vill gärna höra hur ni andra upplevt. Om ni trott klimakteriet, men visat sig vara gravida.
  • Svar på tråden Gravid eller klimakteriet?
  • Anonym (L)

Du förstår väl att om du hade varit gravid så hade testerna visat positivt efter 22 dagar försenad mens..

• Anonym (Rakt på sak)

Klimakteriet, allt annat är totalt uteslutet.

• Jag är bara jag

Klimakteriet. Mycket mer logiskt i din ålder öht och dessutom får 99,999% av alla gravida plus långt före det gått 3 veckor efter när mensen skulle kommit.

• svansmamman

Jag säger som övriga, om gravtesten inte visar positivt drygt tre veckor efter BIM kan man med stor säkerhet säga att du inte är gravid. Nu kan ju givetvis ÄL ha skett senare än du trott vilket kan ha gjort att din cykel blivit längre men att cykeln skulle ha blivit förlängd med 22 dagar låter inte troligt.

Jag hoppas att du känner dig säkrare efter ditt läkarbesök! 

Svar på tråden Gravid eller klimakteriet?