• oldschoool

    Är detta under 500kcal?

    Hej!

    Jag har blivit helt fixerad vid att räkna kalorier och ibland vill jag inte tro att det jag läser på paketen stämmer. Jag har blivit galen, haha!

    Men nu har jag en värdslig fråga men jag behöver hjälp att räkna ihop kalorier. Min diet är att förhålla mig till under 500kcal per middag.

    Hur mycket kalorier blir detta?

    120g Prosciutto crudo (från Zeta)

    8 körsbärstomater (sånna små röda, runda i en ask)

    8 basilikablad

    1 tsk balsamico

    Jag vill veta om detta är OK att äta för att hamna under 500kcal? Det känns för bra för att vara sant att jag kan äta ett helt paket prosciutto på 120g och ändå hålla mig under. Jag kan räkna själv men jag vill att någon räknar åt mig. En app är inte ett alternativ då jag bara undrar över denna.

    Tack??

  • Svar på tråden Är detta under 500kcal?
  • Medborgare
    oldschoool skrev 2021-11-19 15:55:50 följande:

    Hej!

    Jag har blivit helt fixerad vid att räkna kalorier och ibland vill jag inte tro att det jag läser på paketen stämmer. Jag har blivit galen, haha!

    Men nu har jag en värdslig fråga men jag behöver hjälp att räkna ihop kalorier. Min diet är att förhålla mig till under 500kcal per middag.

    Hur mycket kalorier blir detta?

    120g Prosciutto crudo (från Zeta)

    8 körsbärstomater (sånna små röda, runda i en ask)

    8 basilikablad

    1 tsk balsamico

    Jag vill veta om detta är OK att äta för att hamna under 500kcal? Det känns för bra för att vara sant att jag kan äta ett helt paket prosciutto på 120g och ändå hålla mig under. Jag kan räkna själv men jag vill att någon räknar åt mig. En app är inte ett alternativ då jag bara undrar över denna.

    Tack??


    Ja, ett paket är 270 kalorier. 
  • nnnnnnnn

    Ladda ner Lifesum på mobilen så kan du bara skanna streckkoden på paketet och lägga in antal eller gram. Så räknar den ut allt åt dej.
    Kör med gratisvarianten det räcker gott om du inte vill att den beräknar tex järn och andra mineraler eller du kan få recept mm. Handlar det bara om kalorier/protein/fett/kolhydrater så funkar gratisvarianten bra.

Svar på tråden Är detta under 500kcal?