• Anonym (Jessipessi)

BabyBjörn babysitter eller Beemo rocker babysitter?

Jag väntar mitt första barn och har inte så bra koll på vad som är bra och inte. Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa en BabyBjörn babysitter eller en Beemo rocker babysitter och skulle behöva era råd om vilken och varför.

• Svar på tråden BabyBjörn babysitter eller Beemo rocker babysitter?
  • Anonym (Jessipessi)

Är det ingen som har någon av de här och kan ge tips?

• Anonym (.)
    Anonym (Jessipessi) skrev 2021-11-24 13:03:15 följande:

Är det ingen som har någon av de här och kan ge tips?

Du, det spelar ingen roll för ditt barn vilken du köper. Båda är bra. 
  • Anonym (Båda)

Vi köpte båda. En period vägrade hon den ena, sen den andra.

Summan av kardemumman, ert barn kommer säkert gilla vad ni oavsett köper, för att sedan bojkotta den och sen tycka om den igen.

Men jag hade valt emmaljunga, man har längre användning för den. Vår tvååring sitter fortfarande i den, går ju att göra om som till en liten fotölj typ. Vi använde den mer än Beemo

• Anonym (Jessipessi)
    Anonym (Båda) skrev 2021-11-24 13:42:46 följande:

Vi köpte båda. En period vägrade hon den ena, sen den andra.

Summan av kardemumman, ert barn kommer säkert gilla vad ni oavsett köper, för att sedan bojkotta den och sen tycka om den igen.

Men jag hade valt emmaljunga, man har längre användning för den. Vår tvååring sitter fortfarande i den, går ju att göra om som till en liten fotölj typ. Vi använde den mer än Beemo

Jag tänker främst på första tiden efter att hen fötts och att Beemon gungar av sig själv vilket inte BabyBjörn gör. Är inte det en stor fördel att den kan gunga själv? Är Beemo ett bra märke?

Visste inte ens att Emmaljunga hade en, jag får titta på den men jag tror ändå att det blir någon av BabyBjörn eller Beemo. Jag har tyvärr inte möjlighet att köpa bägge. Tack för svar
  • Anonym (Jessipessi)
    Anonym (.) skrev 2021-11-24 13:04:43 följande:

Du, det spelar ingen roll för ditt barn vilken du köper. Båda är bra. 

Ja det gör ju inte valet enklare direkt :D
  • BuoBä

Tips: Är du osäker på om du kommer behöva något, vänta med att köpa det tills behovet uppstår. Eller köp begagnat, då kan du sälja för nästan samma pris om det visar sig att du inte använder prylen.

Vi hade en begagnad babysitter som jag tror ursprungligen kom från Ullared. Den hade inga finesser alls men den gjorde jobbet att roa barnet medan jag behövde händerna fria i några minuter.

• Kvinna1989

Jag kan faktiskt inte svara just på din fråga men..

Jag fick min första bebis för 2 månader sedan. Tog för givet att alla bebisar såklart trivs i sitter men inte våran tjej, hon vägrar och skriker som.... Så jag tycker du ska ja det i baktanken, alla nyfödda gillar inte ens sitter, baby gym är dock en höjdare hos oss :)

Visst, det kanske kommer senare det vet jag inte.

Vi tog inte den dyraste direkt, men ca 600-700 kr la vi på en baby sitter helt i onödan (iallafall hittils).

• Anonym (Jessipessi)
    BuoBä skrev 2021-11-24 14:04:15 följande:

Tips: Är du osäker på om du kommer behöva något, vänta med att köpa det tills behovet uppstår. Eller köp begagnat, då kan du sälja för nästan samma pris om det visar sig att du inte använder prylen.

Vi hade en begagnad babysitter som jag tror ursprungligen kom från Ullared. Den hade inga finesser alls men den gjorde jobbet att roa barnet medan jag behövde händerna fria i några minuter.

Från och med vilken månad kan barnet sitta i en babysitter? Tack för tipset men jag kommer inte köpa begagnat pga av hygienskäl, oavsett om det går att tvätta
  • Anonym (Jessipessi)
    Kvinna1989 skrev 2021-11-24 14:05:48 följande:

Jag kan faktiskt inte svara just på din fråga men..

Jag fick min första bebis för 2 månader sedan. Tog för givet att alla bebisar såklart trivs i sitter men inte våran tjej, hon vägrar och skriker som.... Så jag tycker du ska ja det i baktanken, alla nyfödda gillar inte ens sitter, baby gym är dock en höjdare hos oss :)

Visst, det kanske kommer senare det vet jag inte.

Vi tog inte den dyraste direkt, men ca 600-700 kr la vi på en baby sitter helt i onödan (iallafall hittils).

Vilken babysitter har ni? Jag tänker att en Beemo rocker som gungar av sig själv kan göra att barnet blir lugnare och vill sitta en stund till skillnad från vanliga babysitters? Ja inte lätt att veta på förhand vad ens barn kommer gilla :)
  • Kvinna1989
    Anonym (Jessipessi) skrev 2021-11-24 14:14:08 följande:

Vilken babysitter har ni? Jag tänker att en Beemo rocker som gungar av sig själv kan göra att barnet blir lugnare och vill sitta en stund till skillnad från vanliga babysitters? Ja inte lätt att veta på förhand vad ens barn kommer gilla :)

Det är faktiskt en Beemo vi har. Hade underlättat mycket om hon skulle trivas i den haha. :) Men alla är olika, dom flesta bebisar verkar ju älska att sitta i sitters, synd man inte vet det på förhand :)
  • Anonym (Båda)
    Anonym (Jessipessi) skrev 2021-11-24 14:10:00 följande:

Från och med vilken månad kan barnet sitta i en babysitter? Tack för tipset men jag kommer inte köpa begagnat pga av hygienskäl, oavsett om det går att tvätta

Haha jag menade emmaljunga babysitter, blev autostavning när jag skrev haha!! Vi fick den när vår dotter föddes utav mina föräldrar.

Vi köpte en mysig filt så hon satt gosigt och stabilt i den, sov mest i den i början. Den är mer använd än Beemo. Vi hade väl nytta av den också, men vi hade klarat oss utan den. Hon slutade sitta i den runt 5 månader så då stod den bara å samla damm tills vi gav kort den till ett kompispar.

Emmaljunga blev väldigt bra när hon lärde sig att studsa i den. Och än idag använder hon den
  • BuoBä
    Anonym (Jessipessi) skrev 2021-11-24 14:10:00 följande:

Det beror hur babysitter är konstruerad hur tidigt de kan använda den. Vissa har liggläge och går att använda direkt, andra är mer upprätta så barnet måste kunna hålla huvudet. Men en nyfödd ska inte vara i en babysitter några långa stunder hur som helst.

Angående hygien, bebisar överlever att kräla runt på golvet och stoppa allt de hittar i munnen. Just saying...
  • Anonym (Jessipessi)
    Kvinna1989 skrev 2021-11-24 14:16:18 följande:

Det är faktiskt en Beemo vi har. Hade underlättat mycket om hon skulle trivas i den haha. :) Men alla är olika, dom flesta bebisar verkar ju älska att sitta i sitters, synd man inte vet det på förhand :)

Jaha! Jag håller med, det är ju mycket pengar man lägger på allt till bebisen :)
  • Anonym (Jessipessi)
    BuoBä skrev 2021-11-24 14:34:35 följande:

Det beror hur babysitter är konstruerad hur tidigt de kan använda den. Vissa har liggläge och går att använda direkt, andra är mer upprätta så barnet måste kunna hålla huvudet. Men en nyfödd ska inte vara i en babysitter några långa stunder hur som helst.

Angående hygien, bebisar överlever att kräla runt på golvet och stoppa allt de hittar i munnen. Just saying...

Jag vet att de inte ska sitta längre stunder men om man måste gå på toaletten så tänkte jag att barnet kunde sitta i babysittern.

Jag har allergier så jag tar inga risker
Svar på tråden BabyBjörn babysitter eller Beemo rocker babysitter?