• Oroligastetjejensomfinns

Förvirrad? Utebliven mens månaden efter P-Piller

Hej!

Tog p-piller förra månaden, och fick min mens några dagar sent. Men nu skulle jag haft mens i helgen men den har inte kommit. Är det normalt att den är sen denna månad också? Eller var kanske min mens förra månaden inte mens?

Någon som varit med om samma? Jag är sjukt orolig.

(Nej, jag har inte haft sex de senaste 4 veckorna. Jag vill inte ha några svar såsom ?ta gravtest det är enklast?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-22 15:27
    Det ska stå AKUT P-PILLER

• Svar på tråden Förvirrad? Utebliven mens månaden efter P-Piller
  • svansmamman
    Oroligastetjejensomfinns skrev 2021-11-22 06:26:17 följande:

Hej!

Tog p-piller förra månaden, och fick min mens några dagar sent. Men nu skulle jag haft mens i helgen men den har inte kommit. Är det normalt att den är sen denna månad också? Eller var kanske min mens förra månaden inte mens?

(Nej, jag har inte haft sex de senaste 4 veckorna. Jag vill inte ha några svar såsom ?ta gravtest det är enklast?)

Jag förstår inte riktigt, äter du bara p-piller sporadiskt? När jag åt p-piller, vilket jag gjorde konstant under många år, hade jag inte mens alls. Däremot har jag vänner som ätit p-piller och som hade oregelbunden mens precis som de hade när de inte åt p-piller. 
  • Anonym (Klocka)
    Oroligastetjejensomfinns skrev 2021-11-22 06:26:17 följande:

Hej!

Har du ätit p-piller länge ?

När jag åt p-piller så fick jag min mens som vanligt, hela tiden. Den strulade aldrig.

Men många av mina vänner kunde få en oregelbunden cykel där mensen kunde diffa 2-5 dagar. Dom slarvade aldrig med p-piller utan det blev bara så för dem. Några av dem misstänkte väl till och från graviditet och testade sig, men dom förstod efter negativa tester att mensen bara var oregelbunden.

Två kompisar var gravida och fick mens som vanligt, fastän lite oregelbunden. Båda två märkte det pga olika symptom och viktuppgång.

Vänta någon dag och se efter om det kommer, ifall den bara är sen igen. Men annars kanske inte ett test är så dumt, även om det inte är vad du vill höra. Eller så ringer du gyn och frågar någon med medicinsk behörighet
  • Anonym (Test)

Förstår att du inte vill ta test men det är nog det som faktiskt kan lugna ner dig, ingen här kan säga något mer än att akut piller bör hjälpa men det är fler som har blivit gravida trots mellanblödning då de tagit dagen efter piller. Ta ett test och få slut på din oro eller så får du bara vänta och se. Här kan du få andras upplevelse eller erfarenhet men det behöver inte vara så i ditt fall så man kan bli ännu mer förvirrad över att läsa andras erfarenheter.

Eftersom jag har oregelbunden mens och har tagit dagen efter piller själv har jag alltid tester hemma när jag hamnar i läge med massa oro och stress, det hjälper att testa för att lugna ner sig.

• Anonym (.)

Jag skriver som i andra tråden även om det inte är något som du vill höra, men ta ett gravtest så slipper du fundera.

Varför vill du inte ta gravtest förresten? Ingen här kan veta vad dina mellanblödningar och uteblivna mens beror på.

Anonym (.) skrev 2021-11-23 14:10:33 följande:

Jag skriver som i andra tråden även om det inte är något som du vill höra, men ta ett gravtest så slipper du fundera.

Varför vill du inte ta gravtest förresten? Ingen här kan veta vad dina mellanblödningar och uteblivna mens beror på.

Jag har Inte sagt att jag inte vill ta grav test, jag försöker söka svar som it e innheåller att jag ska ta gravtest. Liksom jag ska ta ett gravtest och behöver inte höra fler som skriver att jag ska ta ett. Jag försöker hitta personer med samma erfarenheter och veta hur de gjorde och hur det gick

• Anonym (Vera)

Varför gör du inte testet bara?

Det är väl bättre än att du oroar dig så sjukt mycket så du varken kan äta eller sova?

Så får du det ur världen och kan släppa den oron.

• Anonym (.)
    Oroligastetjejensomfinns skrev 2021-11-23 14:34:47 följande:

Jag har Inte sagt att jag inte vill ta grav test, jag försöker söka svar som it e innheåller att jag ska ta gravtest. Liksom jag ska ta ett gravtest och behöver inte höra fler som skriver att jag ska ta ett. Jag försöker hitta personer med samma erfarenheter och veta hur de gjorde och hur det gick

Av vilken anledning? Vill du fortsätta inbilla dig att du är gravid?
    Anonym (Vera) skrev 2021-11-23 14:52:06 följande:

Varför gör du inte testet bara?

Det är väl bättre än att du oroar dig så sjukt mycket så du varken kan äta eller sova?

Så får du det ur världen och kan släppa den oron.

Men gud tror du att jag är dum eller? Jag har ju köpt men väntar på att det kommer liksom
    Anonym (.) skrev 2021-11-23 14:56:23 följande:

Av vilken anledning? Vill du fortsätta inbilla dig att du är gravid?

För att jag har köpt men väntar på att det ska komma? Egentligen har du inget med mina anledningar varför jag ber om KOMMENTARER SOM INTE INNEHÅLLER ?TA ETT GRAVTEST BARA?. Liksom jag ber bara om kommentarer med liknande upplevelser, inte vuxna människor som shame:ar en bara för man ber om andra vuxnas erfarenhet och därmed ber om kommentarer angående detta.

Har du inga erfarenheter angående detta? Då kan du lämna tråden.
  • Anonym (.)
    Oroligastetjejensomfinns skrev 2021-11-23 16:53:01 följande:

För att jag har köpt men väntar på att det ska komma? Egentligen har du inget med mina anledningar varför jag ber om KOMMENTARER SOM INTE INNEHÅLLER ?TA ETT GRAVTEST BARA?. Liksom jag ber bara om kommentarer med liknande upplevelser, inte vuxna människor som shame:ar en bara för man ber om andra vuxnas erfarenhet och därmed ber om kommentarer angående detta.

Har du inga erfarenheter angående detta? Då kan du lämna tråden.

Lugn nu. Frågan var ställd i all välmening. Jag shamear dig inte, men jag tycker att det är onödigt att du ska behöva gå och oroa dig för detta när du enkelt kan ta ett gravtest och sluta oroa dig. Det ger dig dessutom svar på din fråga. Ingen här kan veta om du är gravid eller inte så vad vill du att vi ska svara?

Det är jättekonstigt att du frågar oss och ber om våra erfarenheter när du är orolig för att vara gravid. Eller vill du vara gravid och vågar inte ta testet ifall det visar negativt?
Svar på tråden Förvirrad? Utebliven mens månaden efter P-Piller