Oroligastetjejensomfinns skrev 2021-11-22 06:26:17 följande:
Hej!
Tog p-piller förra månaden, och fick min mens några dagar sent. Men nu skulle jag haft mens i helgen men den har inte kommit. Är det normalt att den är sen denna månad också? Eller var kanske min mens förra månaden inte mens?
Någon som varit med om samma? Jag är sjukt orolig.
(Nej, jag har inte haft sex de senaste 4 veckorna. Jag vill inte ha några svar såsom ?ta gravtest det är enklast?)
Har du ätit p-piller länge ?
När jag åt p-piller så fick jag min mens som vanligt, hela tiden. Den strulade aldrig.
Men många av mina vänner kunde få en oregelbunden cykel där mensen kunde diffa 2-5 dagar. Dom slarvade aldrig med p-piller utan det blev bara så för dem. Några av dem misstänkte väl till och från graviditet och testade sig, men dom förstod efter negativa tester att mensen bara var oregelbunden.
Två kompisar var gravida och fick mens som vanligt, fastän lite oregelbunden. Båda två märkte det pga olika symptom och viktuppgång.
Vänta någon dag och se efter om det kommer, ifall den bara är sen igen. Men annars kanske inte ett test är så dumt, även om det inte är vad du vill höra. Eller så ringer du gyn och frågar någon med medicinsk behörighet