Nótt skrev 2021-11-22 21:45:35 följande:
Hej!
Jag är gravid i vecka 5, 4+4. Sedan innan jag plussade hade jag rosa och bruna flytningar och mensvärk, detta höll i sig några dagar efter plus och BIM. De senaste dagar har flygningarna varit ofärgade. Idag har jag haft starkare ?mensvärk? än innan, och nu ikväll fick jag en liten blödning. Rent rött blod, kanske 5-10 droppar. Blev direkt ledsen att det är ett missfall på gång :/ Men har också läst att det kan vara normalt?
Någon som haft ett tidigt missfall? Hur mycket blödde ni?
Jag vet att man inte kan göra något, men jag kan inte hjälpa att oroa mig!
Jag har haft tre missfall varav ett var i vecka 5. Då hade jag mensliknande värk och även blödning i form av rött blod. Inga klumpar och blödningen var sparsam.
Missfallet i vecka 6 var blödningen något kraftigare, mensvärken värre och även smärta i ryggen. Samma dag som blödningen börjat kom det ut en klump som såg ut som något insvept i en hinna. Efter att klumpen kom ut upphörde blödningen.
Missfallet i vecka 7-8 började blödningen med en ljusrosa blödning som endast märktes när jag "tryckte upp" papper vid toalettbesök. Blödningen var knappt märkbar. Dag för dag ökade blödningen och nådde sin kulmen på dag fyra då jag blödde mycket, hade ordentlig mensvärk i magen och en brutal smärta i ländryggen. En stor klump kom ut och efter det upphörde smärta i både mage och rygg och även blödningen slutade.
Som skrevs ovan kan en blödning vara ofarlig, likväl som den kan innebära missfall. Tyvärr finns det inte så mycket hjälp man kan få sådär tidigt. Det min BM erbjudit mig vid mina missfall är blodprov med ett par dagars mellanrum för att jämföra halten HCG. Vid samtliga missfall har HCG minskat eller inte ökat mellan provtagningarna och missfallet har därmed varit bekräftat. Kan du försöka få till det?
Det jag gjorde gjort själv är att testa med cbs digitala test med veckoindikator. Därigenom såg jag också att veckorna inte ökade som de skulle och snart blev testen negativa.
Jag håller tummarna för att det inte är ett missfall du fått utan att det är en helt ofarlig blödning.