• Tue 30 Nov 2021 19:46
    2606 visningar
    13 svar
    13
    2606

    Fråga till lärare

    Fråga till er här inne som jobbar som lärare.

    Fått erbjudande om jobb i princip granne med min nya bostad. Flyttar till en annan stad. Hade ni tagit jobbet - och bott bara några minuters promenadväg ifrån eller stannat kvar på nuvarande och ha kanske 30 minuters bilresa till jobbet? 

    Känner mig lite villrådig och vet inte riktigt hur jag ska göra.
    + Nära till jobbet och nära hem.
    - Att man bor nära. Man vet ju att även om nästan alla vårdnadshavare är nöjda med en så finns det alltid minst någon som är missnöjd och man vet ju att missnöjda personer pratar.... hur trevligt att bo runt omkring folk som fått höra skitsnack om en själv?

    Hur hade ni gjort och tänkt?

  • Svar på tråden Fråga till lärare
  • Tue 30 Nov 2021 20:29
    #1

    Nära till jobbet är guld värt.

  • KittyK­80
    Tue 30 Nov 2021 20:31
    #2

    Tänker att det är samma som för socialarbetare, inte så kul att bo i samma område som man jobbar.

  • Anonym (.)
    Tue 30 Nov 2021 20:49
    #3

    Jag tror det beror mycket på hur man är som person. Jag själv tycker att det är ganska jobbigt att träffa på elever och föräldrar alltför ofta, i matbutiken etc.. Jag känner mig lätt obekväm om jag ser lite "sunkig" ut med mjukisbyxor, slarvigt hår osv. Så jag själv föredrar att inte jobba precis där jag bor. :) Vill inte heller att elever och föräldrar ska veta exakt var jag bor.

  • Anonym (Högst­adielä­rare)
    Tue 30 Nov 2021 21:12
    #4

    ALDRIG bo i upptagningsområdet.

  • Anonym (lll)
    Tue 30 Nov 2021 21:16
    #5
    Anonym (Högstadielärare) skrev 2021-11-30 21:12:06 följande:

    ALDRIG bo i upptagningsområdet.


    Jaså?
    Folk som bor på små orter då? Kanske bara finns tex ett högstadium. Får de inte jobba där då? 
  • Tue 30 Nov 2021 21:44
    #6