Blivit av med arbetsuppgifter
För 2 månader sedan kom jag tillbaka på arbetet efter 11 månaders mammaledighet. Det var fint att komma tillbaka och blev väl bemött. Men min vikar under mammaledigheten har blivit fast ansatt och jag får inte tillbaka mina arbetsuppgifter...Vi är 4 personer som gör ungefär samma arbete. Mina uppgifter blev delt ut på vikarien och en annan. De första två veckorna var det väl fint, skulle komma in i allt igen men fick börja finna saker att göra för att mina dagar skulle gå. Fjärde veckan pratar jag med chefen som håller med mig, mina uppgifter skall jag mestadels ha tillbaka. Vikarien, jag och chefen har ett möte där det blir bestämt att hon skall få andra arbetsuppgifter och mina skall jag ha tillbaka, hon skall avsluta det hon har startat. Hon är väldigt ledsen och tycker det är svårt att lämna, jag försöker förklara att hon har ju tagit mina kunder som jag hade långt före hon startade 11 månader tidigare.
Detta sker ju såklart inte, hon fortsätter att håva åt sig mina arbetsuppgifter utan att jag vet om det. Kontaktar kunder bakom min rygg och ingår avtal. Jag har skrikit högt ett par gånger på henne (inte den bästa taktiken) men på senaste skiter jag bara i det. Jag sitter där och gör ingenting.
Jag tycker om mitt jobb och det jag gör, jag vet inte bara om jag skall låta det vara för fridens skull eller ta upp det igen med min chef och henne. Men hur skall jag formulerar mig? Jag har ett temperament och vill inte hissa upp mig, då blir det bara fel.