• Strandbergaren

    Sambo magsjuk!

    Har spyfobi och får brutal ångest när någon i min närhet spyr, oavsett om det är smittsamt eller inte.

    Natten till måndagen blev sambon sjuk och spydde fram till 05, sen dess mått bra och är idag helt symptomfri och äter och dricker som vanligt. Jag går dock runt och störtgrinar av ångest för att ha blivit smittad, och läst igenom hela internet och olika händelser och händelseförlopp. Imorgon vid 05 så har det gått 48 h, han ska upp och jobba. Kan jag slappna av eller vad tror ni? Har knappt ätit på 2 dagar pga ångest som gör att jag ej får i mig något och mår illa bara tanken av mat, samtidigt så hungrig att magen svider. Han förövrigt hållit mig nere på nedervåningen och soffan sen hans första spya, och inte låtit honom komma ner något förutom en sväng till duschen idag. Därav också haft olika toaletter.

    (Tar hjälp för det här, så är väl medveten om att det inte är sunt). Vill bara höra lite positiva historier av folk som kanske klarat sig undan när familjemedlemmar varit magsjuka!

  • Svar på tråden Sambo magsjuk!
  • AMCG

    En kollega berättade idag att ett av hennes barn fått vinterkräksjukan förra veckan och att familjen bara väntade på att alla skulle bli sjuka. Speciellt som barnen använt samma vattenflaska och leker och kletar på varandra. Ingen annan fick det.

    Kan dock varit matförgiftning men då är det också konstigt om inte alla fick eller båda barnen som går i förskola ihop.

    När jag växte upp var pappa den enda som åkte på vinterkräksjukan. Alla övriga 4 personer i hushållet höll sig alltid friska.

    Jag har aldrig haft vinterkräksjukan som jag vet om. Någon sa en gång till mig att om du haft det så vet du, är du osäker på om du haft det så har du inte haft det.

    Brukar du få vinterkräksjukan/magsjuka? Endel är nästintill immuna.

  • Strandbergaren

    Senast jag var magsjuk var sommaren 2012, och har sen dess klarat mig *pepparpeppar*. Kanske varit magsjuk med bara illamående eller liknande men har mycket problem med magkatarr så kan inte riktigt skilja åt dessa. I och med att jag mår illa dagligen pga magkatarr och ångest så borde jag inte tycka det är så jobbigt men där har jag hittat mina knep att förvränga rädslan. Men här när man inte kan kontrollera det så är det fruktansvärt.

    Har läst att folk blir sjuka 1 vecka efter och hur ska jag klara gå såhär orolig i 1 vecka, helt orimligt. Tack för snabbt och positivt svar förresten!!

Svar på tråden Sambo magsjuk!