• Gabriella33

Missfall?

Hej!!

Ska fatta mig kort, antar att jag bara är ute efter halmstrån just nu..

Blev gravid 4 mån efter mitt MA var över. Är idag gravid i vecka 7 (6+4). I lördags fick jag en blodblandad flytning som avtog under dagen men gjorde mig nervös. I måndags var jag på tidigt ul när man kunde se fostret samt tickande hjärta. Då blev jag lugn. Lugnet varade inte länge då jag under kvällen samma dag börjat blöda igen. Allt från klarrött till rosa flytningar.

Jag har en polyp i livmodern som bm hävdade blodet kunde komma ifrån. Nu har jag en ul tid om 2v igen. Huuur ska jag inte ta detta som mf?? Har alla symptom kvar, cb digital har ökat men samtidigt säger det mig absolut ingenting?

Någon som vart med om samma ? Liknande?

Kan tillägga att blödningen inte ter sig som en mens, mestadels kommer det när jag torkat mig eller nåra droppar i trosskyddet.. ändå tillräckligt för att skapa oro..:/

• Svar på tråden Missfall?
  • Jag är bara jag

Finns inget som tyder på m.f. Du såg hjärtat slå och har man gjort det är missfallsrisken efter det oerhört låg. V.9 ca 2%. B.m såg en polyp och trodde den var förklaringen på blödningen vilket det också troligen är. De faktum att blodet är klarrött eller rosa är också positivt märkligt nog. Missfallsblod brukar vara slemmigt och klumpigt. Jag blödde rejält v.7 med första barnet -långt mer än på bara pappret. Det krävdes binda. Men det var helt ofarligt! Skillnaden mot vid mina m.f var just att blodet var rent och ja hade inte alls ont.

• Gabriella33
    Jag är bara jag skrev 2021-12-01 14:51:27 följande:

Finns inget som tyder på m.f. Du såg hjärtat slå och har man gjort det är missfallsrisken efter det oerhört låg. V.9 ca 2%. B.m såg en polyp och trodde den var förklaringen på blödningen vilket det också troligen är. De faktum att blodet är klarrött eller rosa är också positivt märkligt nog. Missfallsblod brukar vara slemmigt och klumpigt. Jag blödde rejält v.7 med första barnet -långt mer än på bara pappret. Det krävdes binda. Men det var helt ofarligt! Skillnaden mot vid mina m.f var just att blodet var rent och ja hade inte alls ont.

Åh hade hoppats att just du skulle svara du verkar så kunnig!!

Ja har inte mer ont än molvärk o de hade jag sedan innan jag plussade. Inga klumpar heller. Trosskydd har jag just in case.. kommer väl lite lite men ändå.

Ah ja vet att missfallsrisken är låg om man ser hjärtat slå, men det gjorde jag med mitt ma oxå.. det är väl det som nojjar.

Hur länge blödde du med ditt första barn?
  • Jag är bara jag
    Gabriella33 skrev 2021-12-01 15:18:58 följande:
    Åh hade hoppats att just du skulle svara du verkar så kunnig!!

Ja har inte mer ont än molvärk o de hade jag sedan innan jag plussade. Inga klumpar heller. Trosskydd har jag just in case.. kommer väl lite lite men ändå.
    Ah ja vet att missfallsrisken är låg om man ser hjärtat slå, men det gjorde jag med mitt ma oxå.. det är väl det som nojjar.
    Hur länge blödde du med ditt första barn?
    Oron och nojan förstår jag absolut! Man kan ju inte låta bli när man ser blod. Men även om statistik kanske låter trist och inte lugnar på studs är det så att 30% av alla blödningar gravida har är ofarliga. Vissa blöder extremt mycket och allt är väl med fostret ändå. Många gånger får man aldrig svar på varför. Jag blödde en vecka. 7 jobbiga dagar! Så övertygad om m.f även om jag vid missfallen blödde väldigt mycket mer och hade ont. Jag har nog aldrig blivit så chockad som vid mitt första VUL när jag såg att krabaten levde!Glad

Du har redan sett den lille och även om det tyvärr ibland blir m.f ändå är det som sagt oerhört ovanligt. Det är betydligt vanligare att det går bra. {#emotions_dlg.flower}
  • Gabriella33
    Jag är bara jag skrev 2021-12-01 15:27:55 följande:

Oron och nojan förstår jag absolut! Man kan ju inte låta bli när man ser blod. Men även om statistik kanske låter trist och inte lugnar på studs är det så att 30% av alla blödningar gravida har är ofarliga. Vissa blöder extremt mycket och allt är väl med fostret ändå. Många gånger får man aldrig svar på varför. Jag blödde en vecka. 7 jobbiga dagar! Så övertygad om m.f även om jag vid missfallen blödde väldigt mycket mer och hade ont. Jag har nog aldrig blivit så chockad som vid mitt första VUL när jag såg att krabaten levde!

//

Du har redan sett den lille och även om det tyvärr ibland blir m.f ändå är det som sagt oerhört ovanligt. Det är betydligt vanligare att det går bra. 

Tack för att du delar med dig<3

Har inskrivning om en vecka, samt ett till ul den 13de.. tycker du ja ska gå? Eller avvakta med båda? :/
  • Jag är bara jag
    Gabriella33 skrev 2021-12-01 17:08:45 följande:
    Tack för att du delar med dig<3
    Har inskrivning om en vecka, samt ett till ul den 13de.. tycker du ja ska gå? Eller avvakta med båda? :/
    Gå du. Jag hade VUL och UL 2 dagar på raken hos olika läkare. Skriv hur det går. Jag finns här. Hjärta
  • Gabriella33
    Jag är bara jag skrev 2021-12-01 17:53:36 följande:

Gå du. Jag hade VUL och UL 2 dagar på raken hos olika läkare. Skriv hur det går. Jag finns här. 

Tack fina<3 uppskattar det
  • Gabriella33

Gå du. Jag hade VUL och UL 2 dagar på raken hos olika läkare. Skriv hur det går. Jag finns här. 

Var precis på vul? de var ett missfall:/.. inget fanns kvar i livmodern så de gick ju smärtfritt..
  • Gabriella33

Var precis på vul? de var ett missfall:/.. inget fanns kvar i livmodern så de gick ju smärtfritt.
  • Jag är bara jag
    Gabriella33 skrev 2021-12-13 20:10:11 följande:
    Var precis på vul de var ett missfall:/.. inget fanns kvar i livmodern så de gick ju smärtfritt..
    Men åh, så tråkigt!   Beklagar verkligen. Det finns inga ord som tröstar. Du får gråta, svära, vara arg, sörja. Jag hoppas du repar dig snabbt fysiskt och att du med tiden kan gå vidare och försöka igen. Ta hand om dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Gabriella33
    Jag är bara jag skrev 2021-12-13 21:29:44 följande:

Men åh, så tråkigt!   Beklagar verkligen. Det finns inga ord som tröstar. Du får gråta, svära, vara arg, sörja. Jag hoppas du repar dig snabbt fysiskt och att du med tiden kan gå vidare och försöka igen. Ta hand om dig! 

Läkaren sa att livmodern var helt tom. Inga rester eller så. Fattar inte att de gått så snabbt på så lite blödning? Helt sjukt .. han sa dock att mensen är pågång så antar att ja är på banan snabbt igen. Problemet är bara att om ja trodde ja va orolig innan, så är det ingenting i jämförelse med vad jag kommer vara i nästkommande graviditet.. herregud. Hur pallar man:(
Svar på tråden Missfall?