• Jasmine000

    Ultraljud vecka 5 - orolig ????

    Hej allihopa

    Jag undrar hur ser ut för andra som gjort ultraljud vecka 5. Har det visat något? Kag har gjort ett ultraljud som bara visar en tom hinnasäck. Pga av tidigare historik med sammanväxningar så är jag livrädd att ägget kanske fastnat i äggleden eller nått annat. Hur såg era ultraljud ut när ni var i vecka 5? Kunde man se något?

    Så tacksam för svar. Är så orolig! ????

  • Svar på tråden Ultraljud vecka 5 - orolig ????
  • Ebo88
    Jasmine000 skrev 2021-12-03 13:25:13 följande:
    Ultraljud vecka 5 - orolig ????
    Hej allihopa

    Jag undrar hur ser ut för andra som gjort ultraljud vecka 5. Har det visat något? Kag har gjort ett ultraljud som bara visar en tom hinnasäck. Pga av tidigare historik med sammanväxningar så är jag livrädd att ägget kanske fastnat i äggleden eller nått annat. Hur såg era ultraljud ut när ni var i vecka 5? Kunde man se något?

    Så tacksam för svar. Är så orolig! ????
    Tidigaste jag har gjort är i v.4+5 för att bekräfta graviditet och då kunde man se gulekropp och hinnsäck.

    Sedan så har jag gjort vul i v.5+6 och då såg man hjärta slå.

    Annars brukar man väl rekommendera från v.8+ för att man ska kunna se något säkert.

    Jag gör vul pga medicinska skäl då jag behöver medicineras under graviditet, därav gör jag så pass tidiga och går därefter ofta.
  • Anonym (3-barnsmamma)

    Jag gjorde ett i v 6 med mitt tredje barn. Syntes hinnesäck och gulesäck men inget foster eller hjärtslag. Två veckor senare fanns foster och hjärtslag. Han fyller 2 år i februari.

  • Anonym (V 6)

    Från och med v 6 börjar hjärtat slå, det är för tidigt att göra ultraljud i v 5

  • Jasmine000

    Tack för era svar!! Jag har varit så orolig. Nu ska jag bara försöka hantera min oro fram tills nästa ultraljud.

Svar på tråden Ultraljud vecka 5 - orolig ????