• Peppi

Absurda anklagelser

Hej!

Jag vet inte exakt var jag ska lägga denna tråden, allt bara är så sjukt....

Min sambo sedan 7 år tillbaka har fått för sig att jag tar droger och därför beställt hem multitest som ger svar för de 12 vanligaste drogerna. Hemma test i urin.

Första gången var allt negativt sen var det lugnt ett tag. Andra gången visade det positivt för BUP, buprenorfin, som vi googlade fram var någon typ av heroin(!).

Enligt bipacksedeln kan det visa falskt positivt utslag om kassetten vidrör urinen, vilket jag tyckte det såg ut som den gjorde när han doppade, eller om urinen är grumlig och det var den lite.

Men enligt honom så var det bara skitsnack för att lura honom.

I fredags var det dags igen och då stämde det, allt visade negativt. Imorse väckte han mig helt ursinnig om att testet som vi slängde i fredags eftermiddag nu visade positivt för MDMA, som är kokain eller ecstasy?!

Han har någon gång då förmodligen under natten till idag plockat upp det ur soptunnan och då har strecket som indikerar negativt försvunnit?

Man ska inte läsa av testet senare än 10 minuter efter testning, men KAN det ens hända så?!

Vår minsta son har knappt sovit inatt och det påstår sambon är för att jag har gett barnen droger. Han säger han kan se det för de har stora ögon är spattiga?!

Men de har alltid varit livliga.

Jag förstår ingenting!

Jag lämnar barnen på skolan, kör till jobbet, slutar, hämtar barnen och kör hem sen stannar jag där tills det är dags att jobba. Varenda krona jag får in går till mat, bensin och räkningar då vi lever på min inkomst. Han vill inte vi är iväg för då känner han sig ensam hemma och vi åker alltid ihop när vi behöver handla. Det är bara han som är iväg själv.

Han påstår också att jag inte minns något pga att jag fick en förlossningspsykos för 6 år sedan. Jag tror inte ens det var psykos, jag var bara sjukt ledsen för att han lämnade mig och vårt första barn några timmar efter förlossningen för han skulle träffa sina andra barn.

Men det är alltså enligt honom nu anledningen till att jag på något sätt fått tag i pengar, köpt droger som jag själv har tatt OCH gett mina barn på 4 och 6 år.

Varför är det såhär?!

Vad är fel?

Ska han eller jag akut in på psyket?!

Vet inte riktigt vad jag ville ha fram med detta, jag bara kände jag var tvungen ventilera...

Jag får inte berätta för någon vi känner om det så har ingen att prata med...

• Svar på tråden Absurda anklagelser
  • Häegertz

Låter nästan som ett psykostillstånd. Fan vad otäckt. Jag har ingen aning om hur man går tillväga, men gissar att ett samtal till psyket är en bra början. 

• MsM84

Jag får intrycket att han kanske är sjukt svartsjuk, stämmer det? I så fall skulle jag säga att det är bara ytterligare ett sätt för honom att försöka kontrollera dig och hitta anledningar till att misstro dig. I såfall - ta dig ur relationen!

• Anonym (Tuck)

Jag har svårt att tro att detta är de enda försöken att kontrollera dig men det är ju klassiskt nedtryckande, gaslightande, kontrollbehov, psykisk misshandel och ekonomiskt sabotage.

Läs varningssignalerna för att du befinner dig i en destruktiv relation.

kvinnojourenlund.se/varningssignaler/

• Anonym (Stina)

Hela ditt inlägg visar att något varit galet länge och att du vant dig vid det! Det här med drogtesterna är sjukt ja. Men ännu sjukare är att han fått dig att tro att du måste ta testerna.

Han har också fått dig att tro att du måste vara hemma med honom all tid du inte jobbar eller handlar eller hämtar barn. Han har fått dig att tro att du måste försörja familjen ensam medan han går hemma och han har fått dig att tro att du haft en psykos.

Och naturligtvis - han har fått dig att tro att du inte får prata med andra om detta. Det tyder ju på att han vet att det han gör är helt sjukt och att han kommer bli ifrågasatt av alla. Så han är inte helt väck - han vet vad han gör till viss del iaf. Och hur kommer det sig att du inte varit hos en läkare om han trodde du hade en förlossningspsykos? Låt mig gissa - han gillar inte att du pratar med läkare heller va?

Jag antar att detta kommit krypande lite i taget och för varje grej du accepterar så blev det lättare att acceptera nästa galna påfund. Då är det svårt att se vad som pågår. Men detta är vad som pågår:

Du blir psykiskt misshandlad och kontrollerad av din man.

Du behöver söka stöd. Du kan börja med att prata med någon du känner väl och litar på. Eller så kan du ringa socialtjänsten. Du kan också ringa en kvinnojour och prata anonymt.

Det du ska säga är att din man kontrollerar dig, hindrar dig att prata med vänner och familj, hindrar dig att gå ut och tvingar dig till olika tester. Inled inte med att säga att din man får dig att göra drogtester för det låter nästan som att du har tagit droger då.

Du ska inte prata med din man om detta, inte ställa honom mot väggen eller be honom förklara sig. Inte ställa ultimatum och säga att om han inte bättrar sig så kommer du prata med andra.

Gör det helt bakom hans rygg. Han har INTE visat att du kan lita på honom. Han har istället visat att han är kontrollerande och farlig. Så behandla honom som det. Ligg lågt och sök stöd. Ingen kommer ifrågasätta dig - det är helt uppenbart för alla som läser att du är offret här.

Här är info om kvinnojour:

kvinnofridslinjen.se/sv/nara-anhorig/stodtelefon/

Här är numret till kvinnojour:

020-50 50 50.

Här är info om psykisk misshandel:

kvinnojourenlund.se/varningssignaler/

(Det finns en varningstriangel överst på sidan som du klickar på om du behöver lämna sidan snabbt).

Lycka till, verkligen!

• Anonym (Ebba)

Är den här sortens beteende något nytt, alltså som en personlighetsförändring? I så fall skulle det kunna vara en psykos eller något som han drabbats av. Hur som helst så ska du inte behöva bli behandlad på det viset. Sök hjälp! Via psykvården, kvinnojouren eller både och.

• Anonym (Sa)

Håller med som nån skrev att det nästan låter som psykos.. låter absolut inte normalt. Han borde verkligen söka hjälp, vet inte riktigt hur du ska göra för att få honom att förstå det själv .. att det är han som har problem och inte du. Läskigt att han är så paranoid.

• Anonym (Linn)

Jag håller med i det som Stina skrivit. Jag gissar att det är ytterligare en del i hans försök att kontrollera dig.

Det började med att du aldrig får vara ifrån honom, mer än precis bara när du jobbar. Inte träffa andra människor. Detta är enbart för att inte andra ska upptäcka hur galet ni lever och börja att tala dig tillrätta. Sen är det du som ska försörja familjen.

Nu försöker han intala dig att du är drogberoende och psykiskt sjuk. Syftet är att du ska misstro dig själv och enbart lita på vad han säger. Du ska helt lägga ditt liv i hans händer och han ska säga åt dig vad du tycker och känner. Din egna vilja måste bort!

Du MÅSTE söka hjälp åt er båda. Du måste berätta för dina närmaste hur ni har det. Ni, och särskilt du och barnen, behöver hjälp och stöd att lämna denna individ.

Gå inte in i hans vridna värld. Ta ett steg tillbaka. Ta hjälp av din familj. Prata med läkare om hur ni har det. Gör detta idag!

• Anonym (Syster)

Han är ju fullständigt livsfarlig och kontrollerande! Du måste lämna honom, NU! Prata med närmaste kvinnojour för att få hjälp. Du måste därifrån, särskilt som du har barn att tänka på!

• Anonym (J)

Varför får du inte berätta för någon? Om han är så säker på att han har rätt är det väl inget problem alls?

• Anonym (Linn)

Hur går det TS? Jag hoppas att du har skrikit efter hjälp åt höger och vänster. Till din familj, till vården, till psyk.

• Anonym (Enok)

Det är bara att erkänna att du tar droger, om du nu gör det. Hemma multitest är aldrig 100% tillförlitliga

• Peppi

Bollen rör på sig som man säger.. Jag har börjat berätta om det. Hans mamma och bror vet, min mamma vet och även min väninna.

Idag klarade jag inte köra till jobbet då jag bröt ihop en bit hemifrån, ringde och sa jag kommer inte idag och körde hem till min väninna istället.

Visade sig nu när jag var hemma att han hade nollat trippmätaren i bilen och kunde se att jag inte kört till jobbet.

Han nöjde sig tillfälligt med att den måste ha nollat sig själv.

• Anonym (Linn)
    Peppi skrev 2021-12-07 17:16:01 följande:

Bollen rör på sig som man säger.. Jag har börjat berätta om det. Hans mamma och bror vet, min mamma vet och även min väninna.

Idag klarade jag inte köra till jobbet då jag bröt ihop en bit hemifrån, ringde och sa jag kommer inte idag och körde hem till min väninna istället.

Visade sig nu när jag var hemma att han hade nollat trippmätaren i bilen och kunde se att jag inte kört till jobbet.

Han nöjde sig tillfälligt med att den måste ha nollat sig själv.

Jättebra att du har berättat! Det är enda sättet för honom att få hjälp och för dig med.

Vad säger hans mamma och bror? Har de pratat med honom? Jag hoppas att de inte bara står passiva i detta.

Han behöver hjälp idag och du och barnen måste bort från honom. Säg till hans familj att komma hem till er och allt han gör ska upp på bordet. De ska söka vård tillsammans med honom och du ska inte längre vara sammanboende med honom.
Svar på tråden Absurda anklagelser